Handla från USA

Hej!

Någon som har erfarenhet från att handla grejer över internet från USA? Hur dyra avgifter kan man räkna med som ska in till vår kära stat? Jag är en patriot och skulle inte handla från annat land om de grejer jag ska ha inte fanns att få tag på på annat ställe än i annat land. I detta fallet USA.

Så finns det någon som har bra förstahands information från egna erfarenheter. Behöver ju inte ha vart outdoor grejer man handlat. Det jag ska ha är en speciell softshell tröja jag bara hittat där.

Behöver inga tips på andra grejer jag kan köpa här i sverige. Bara svar på frågan.

MVH / Henrik.

PerHenrik; sa:
Hej!

Någon som har erfarenhet från att handla grejer över internet från USA? Hur dyra avgifter kan man räkna med som ska in till vår kära stat? Jag är en patriot och skulle inte handla från annat land om de grejer jag ska ha inte fanns att få tag på på annat ställe än i annat land. I detta fallet USA.

Så finns det någon som har bra förstahands information från egna erfarenheter. Behöver ju inte ha vart outdoor grejer man handlat. Det jag ska ha är en speciell softshell tröja jag bara hittat där.

Behöver inga tips på andra grejer jag kan köpa här i sverige. Bara svar på frågan.

MVH / Henrik.

Om du verkligen vore patriot så skulle du väl inte bry dig om vad det kostar?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Du åker på moms 24% och tullavgift plus ev. avgifter beroende på speditör.
Om du nu vill ha förstahandsinformation är det väl bättre att kolla med tullverket direkt?
/Holst
Ps. Masspostning är aldrig snyggt.
[Ändrat av BaseCamp 2005-05-17 kl 14:57]

PerHenrik; sa:
Hej!

Halloj,

Du får gå efter principen att ju dyrare desto bättre, för då får du ju pröjsa mer i svensk moms => mer pengar till svenska staten. Även tullavgifter är av godo.

//G

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips