Hammock

jag sov bra i Mackenzie i vintras i Sälen. Myggnätet var inte i vägen (beror nog på hur spänt du har mattan) för mig, behövdes ju iofs inte heller i december. Jag sov mycket bra med tunt liggunderlag samt exped synmat UL 7 över. Saknade dock extra lager/ficka att lägga underlaget i.
Jag lägger det snett som sig bör, så sover du INTE som en banan. Tarpen som hänger med gör sitt. Här är det priset som spelar roll. Bara en tarp kostar ju pengar och här får du både och förr typ 499:-, XXL hade ju -25% för någon vecka sedan och då hade det blivit ännu billigare...
Så för det priset fungerar den utmärkt, sedan får man ju självklart bättre för mer pengar...

I mattan jag har nu kan jag sitta upp utan problem, fungerar det i denna? Känns tveksamt. Är det dragkedja på sidan eller är det ingång underifrån? Är det enkeltyg? Jag är 170 så jag tror den skulle passa mig. Skicka gärna en bild på mattan när den är uppsatt.

så här ser den ut. blir premiär i natt. det e en annan tarp än den som ingår. har inte spänt ut sidorna på mattan.

Bilagor

• 20180615_190951_HDR.jpg
    20180615_190951_HDR.jpg
    64.9 KB · Visningar: 769
Man märker att det här e kinakvalitet på den här med. Jag sov bra och ligger bekvämt trots korta 260 cm, men man ser på sömmarna runt myggnätet att de e svaga och slarvigt sydda. Skulle behöva förstärkas med ett extra varv.

Jag hade en exped multimat som isolering. knöligt men täcker hela mig.

Man märker att det här e kinakvalitet på den här med. Jag sov bra och ligger bekvämt trots korta 260 cm, men man ser på sömmarna runt myggnätet att de e svaga och slarvigt sydda. Skulle behöva förstärkas med ett extra varv.

Jag hade en exped multimat som isolering. knöligt men täcker hela mig.
Ok. Lutar åt en DD frontline för mig. Jag har 2 tarpar redan och skulle vilja pröva att ha liggunderlaget mellan lagren i botten då jag tror det ligger kvar bättre.

Ok. Lutar åt en DD frontline för mig. Jag har 2 tarpar redan och skulle vilja pröva att ha liggunderlaget mellan lagren i botten då jag tror det ligger kvar bättre.

jag har haft en DD med dubbla lager, men jag tyckte det blev för svettigt på ryggen plus att de är tyngre och bulkigare. Haft en Hennesey också och den var också för tung och skrymmande plus att jag aldrig sov bra i den.

jag har haft en DD med dubbla lager, men jag tyckte det blev för svettigt på ryggen plus att de är tyngre och bulkigare. Haft en Hennesey också och den var också för tung och skrymmande plus att jag aldrig sov bra i den.
Vikten gör inte så mycket för mig egentligen. Sällan jag vandrar långt när jag sover i mattan. Har den vid fiske någon natt per sommar.

DD hammock har väl 2 varianter av sin dubbelbottnade hängmatta. En med vattentät botten för att kunna dubblera som markbivi.
Den har jag och den blir blöt av kondens, används inte numer.

Men viktvinsten med enkellager försvinner väl om man måste hänga på en UQ istället för ett liggunderlag?
Lär ju visserligen ge ett större temperaturspann med UQ också, tänker jag.

DD hammock har väl 2 varianter av sin dubbelbottnade hängmatta. En med vattentät botten för att kunna dubblera som markbivi.
Den har jag och den blir blöt av kondens, används inte numer.

ja, det var nog den jag hade. låter bekant på nåt vis. sålde den sen på blocket. förutom kondensen sov jag rätt ok i den.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips