Hammock

Tarp:
Robens 3 x 3

Underquilt
Snukpak (För mig ok ner till nollan) & OneTigris (klassad till -12 men det blir inget bra). Lite dålig passform på OneTigrisen i övrigt.

Överquilt
Använder sovsäckar med dragkedjan nere, Nordisk Abel (+10), Nordisk Bering (-3) och JW Arctic Fox (-14) efter säsong.

Hammock
Vinter/vår: TTTM, sommar/höst: Snukpak Jungle

Upphängning
Whoopie Slings & Tree huggers. Inte jätteimponerad av Whoopie-slingen. Tycker de nyper fast rejält och kan vara bökiga att lossa, men vikt- och brottstyrkemässigt är fantastiska.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Nej, har inte provat men 260 cm är på tok för kort! Kommer sova som en kratta.

hur lång är du?

jag köpte en sån och jag tror det kommer funka att sova. Har en exped travel tidigare som jag sover hyfsat i och den e ungefär lika stor fast utan myggnät. Jag prioriterar låg vikt före de allra bekvämaste som ofta blir för tunga. den här väger 470g.

jag är 180 cm.

hur lång är du?

jag köpte en sån och jag tror det kommer funka att sova. Har en exped travel tidigare som jag sover hyfsat i och den e ungefär lika stor fast utan myggnät. Jag prioriterar låg vikt före de allra bekvämaste som ofta blir för tunga. den här väger 470g.

jag är 180 cm.

Jag är 182, hammockar kortare än 11 fot sover jag väldigt obekvämt i, bananställning. Det finns lätta 11 fotare också.

hur lång är du?

jag är 180 cm.
Är ute efter en ny hammock och är nyfiken på denna. Är inte nätet väldigt lågt? Ser ut som så på bild. Skulle vilja hitta mer info om den.

Är ute efter en ny hammock och är nyfiken på denna. Är inte nätet väldigt lågt? Ser ut som så på bild. Skulle vilja hitta mer info om den.

Det finns en gummilina som spänns ut när du sätter upp hammocken som nätet hänger på. Den linan har jag redan bytt ut mot en otöjbar för att det ska slacka mindre. Det är rätt mycket nät skulle jag snarare säga än att det är lågt. Tror man får knyta upp upp det över ansiktet i åslinan för att inte få det i fejjan. Men tror inte längden på hammocken blir problem för mig. Ligger rätt bra. Tarp har jag en annan jag kommer använda som e lättare.

Det finns en gummilina som spänns ut när du sätter upp hammocken som nätet hänger på. Den linan har jag redan bytt ut mot en otöjbar för att det ska slacka mindre. Det är rätt mycket nät skulle jag snarare säga än att det är lågt. Tror man får knyta upp upp det över ansiktet i åslinan för att inte få det i fejjan. Men tror inte längden på hammocken blir problem för mig. Ligger rätt bra. Tarp har jag en annan jag kommer använda som e lättare.
I mattan jag har nu kan jag sitta upp utan problem, fungerar det i denna? Känns tveksamt. Är det dragkedja på sidan eller är det ingång underifrån? Är det enkeltyg? Jag är 170 så jag tror den skulle passa mig. Skicka gärna en bild på mattan när den är uppsatt.

I mattan jag har nu kan jag sitta upp utan problem, fungerar det i denna? Känns tveksamt. Är det dragkedja på sidan eller är det ingång underifrån? Är det enkeltyg? Jag är 170 så jag tror den skulle passa mig. Skicka gärna en bild på mattan när den är uppsatt.

det e nog bara att vända den upp och ner då om man vill sitta och laga käk eller så. det e dragkedja längs sidan som kan öppnas åt två håll. ja enkeltyg liknande såna i kinahammockar och inte ripstop.

bara att köpa och testa och lämna igen om du inte e nöjd...365 dagars öppet köp på XXL

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips