Hammock

Som utlovat, version två med pinnar på insidan.....

Mina intiala reaktioner är att det blev mycket bättre, dock så ogillar jag att ha ridgelinen på insidan men det kanske funkar att köra den på utsidan, får testa det vid tillfälle.

Sent from da Phone!

Bilagor

• uploadfromtaptalk1379861228102.jpg
    uploadfromtaptalk1379861228102.jpg
    57.7 KB · Visningar: 637
  • uploadfromtaptalk1379861266385.jpg
    uploadfromtaptalk1379861266385.jpg
    84 KB · Visningar: 632
  • uploadfromtaptalk1379861286891.jpg
    uploadfromtaptalk1379861286891.jpg
    71.8 KB · Visningar: 635
  • uploadfromtaptalk1379861305632.jpg
    uploadfromtaptalk1379861305632.jpg
    39.1 KB · Visningar: 619
  • uploadfromtaptalk1379861321172.jpg
    uploadfromtaptalk1379861321172.jpg
    79.5 KB · Visningar: 625

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Blev ännu bättre när jag inte satte stängerna i kors, så om du/ni ska testa så rekomenderar jag att ha stängerna separat.

Blir bättre spänst och jämnare stadga i tarpen då.

Ett tillägg:
Stängerna gled lite längs åslinan näe jag hade dom i kors.
När dom sattes separat så såg jag till att dom böjdes utåt längs med åslinan, på så sätt så kommer dom inte längre än till det stället där lilal och tarpens ändar möts.

Har ingen bild på det, tänkte inte på det när jag testade nu precis då det var lite tidspres....
Sent from da Phone!

Senast ändrad:
Under quilt?

Har kollat tråden lite, men ärligt så orkar jag inte lusläsa hela tråden för att få reda på en sak.
Min rygg fixar inte att sova annat än på diagonalen i hängmatta så Hur är det med underquilt och att sova på diagonalen i hängmattan?

//tobias

Det går alldeles utmärkt. Quilten anpassar sig och är väl tilltagen på bredden så detta ska vara möjligt.

I bilden här nedan ligger det en person i hammocken, och du kan se hur det blir när man ligger diagonalt med underquilt:

IMG_9785.JPG

Som fotografiskt skrev så är det inga bekymmer.

Min Quilt täcker mig från huvudet, alltså hela huvudet ner till ungefär knävecken. Resten av benen använder jag en liten bit cellplast liggunderlag under, funkar toppen.

Det jag har märkt är att man ( läs jag ) behöver se till att bungee snöret på fotsidan går över fötterna, alltså från Quilten upp till fästpunkten med fötterna emellan så att säga, och spännas hårdare än den andra sidan av Quilten. Annars får jag det inte riktigt tätt.....

Sent from da Phone!

Som fotografiskt skrev så är det inga bekymmer.

Min Quilt täcker mig från huvudet, alltså hela huvudet ner till ungefär knävecken. Resten av benen använder jag en liten bit cellplast liggunderlag under, funkar toppen.

Det jag har märkt är att man ( läs jag ) behöver se till att bungee snöret på fotsidan går över fötterna, alltså från Quilten upp till fästpunkten med fötterna emellan så att säga, och spännas hårdare än den andra sidan av Quilten. Annars får jag det inte riktigt tätt.....

Sent from da Phone!

Varför är inte quilten hel lång? Vikt?

// tobbe

Min är UKHammocks 3/4 quilt. Valde den mest pga mängden dun, den ska klara ned till -7 och deras fullängdare var deras vintervariant som var typ -15.

Kändes lite väl varm med tanke på att jag än så länge inte ser mig själv vara ute med Hammocken på vintern....
Vikt ligger runt 600g.
Kan säga att för en dryg månad sedan svettades jag i den quilten, fick lov att kränga av mig överdelen lite.

Även nu natten till Lördagen var det lite varmt.

Sent from da Phone!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips