Hammock

Hur packar du med röret?? Har du skarvat den el är den hellång?

Det är ett helt rör. Jag har min gamla ryggsäck med ram och trär helt enkelt röret runt säcken och kilar fast den i ramen. Då stjäl den inget annat utrymme och sitter som berget.
Men det skulle inte vara något stort problem om man vill dela på den, ett kort bit av rör som passar utanpå eller inuti röret, ett par hål igenom båda och en lämplig sprint därigenom.
 
Hej!
Lånar tråden lite och ställer några frågor pga att jag är på väg att beställa en hammock,hoppas att det är ok!
Jag har en DD hammock idag som jag haft i ca 3-4 år (den vatten täta varianten). Tycker den har funkat bra och har egentligen inget att gnälla på,kanske på att det blir lite mycket kondens. Grejen är den att jag vill prova en ny och om nån kompis vill följa med ut och hänga nån gång. Har blivit riktigt sugen på en Hennessy Explorer Deluxe,mest pga att den verkar smidigare att sätta upp och att den verkar va skönare att ligga i(mindre banan känsla)?....har egentligen inga belägg för mina påståenden då jag inte provat nåt annat märke...tänkte att kanske ni proffs som verkar ha koll på läget kan flika in på synpunkter.
Ett stort plus för mej också är att det finns svenska återförsäljare på dom,då jag inte orkar med ev strul,ev tull mm...är riktigt nöjd med Huskygårds service,plus att det verkar finnas rätt mycket tillbehör till dom.
Så valet ligger mellan Hennessy Explorer Deluxe och en DD Hammock igen,fast en Frontline(ej vattentät).
Enda minuset med HH som jag kan tänka mej är tarpen som verkar vara i minsta laget,men man kanske kan leva med det.
Det bästa vore förstås om det fanns möjlighet att testa HH men som läget är då jag inte känner till nån här i Östersund som har nån vänder jag mej till er istället...kom med era erfarenheter om dom båda,både ris och ros.
Tack på förhand!
 
Har du en DD-hammock så har du ju förmodligen en DD-tarp också. En av de bästa på marknaden vågar jag påstå. Tarpen till en Hennessy är liten, men fungerar i lättare regn och som solskydd. Hammocken är definitivt mer "platt" att ligga i och det blir inte kondens. Köp hem en och testa vettja!

Du har ju returrätt om du vill lämna tillbaka den. Valet mellan DD och HH?

Hennessy Hammock.
 
Ok...låter bra,är i dom banorna jag funderat på. Såg just ett klipp på Youtube en som hade en HH med DD tarp.visserligen en xl men ändå...såg riktigt smidigt ut.
Tack för din input!
 
Mina erfarenheter av DD Hammocks, alltså hängmattan, är mindre bra.

Kan bero på att jag är för lång eller bara misslyckades med att få den hängd rätt.
En matta så som HH där man ligger på diagonalen funkar mycket bättre för mig....
Ska tillägas att jag inte testat någon HH utan kör med min egengjorda, men principen är densamma.
Deras Tarp däremot, den är funkis.
Billig, tålig och många fästpunkter så man kan variera upphängningen sjukt mycket, har deras 3x3.

Till min hammock kör jag med sk Whoopieslings med karbiner som jag fäster i treestraps, enkelt och smidigt.
Tarpens linor har jag precis bytt ut till 2.2mm Lash-It som är av Dyneema om jag förstått det hela rätt.

Bättre än Paracord eftersom dom dels inte töjer sig alls samt inte har samma tendens att trassla.

Kör även med DD Hammocks lösa myggnät till hängmattan, funkar bra om än lite trångt när man ligger på diagonalen, detta skall bytas till ett egengjort nät, har all material men inte riktigt tid och motivation just nu bara...

Så, det var mitt begränsade tillskott till tråden :rolleyes:
 
Måste man köpa hela kittet till HH...alltså med tarpen?...skulle ju vart perfekt om man bara kunde köpa bara hammocken,som tex till DD:n.
 
Putte: Youtube är din vän på punkten Whoopieslings.
Man kan enkelt köra egna om man köper lite kraftigare Dynema linor alternativt köpa färdiga från t ex Ukhammocks.co.uk

Jag gjorde egna.....
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
vermi Hennessy Hammock med ett uppblåsbart liggunderlag? Bo och sova 7
frippe1976 Någon som testat Haven tents (hängmatta)? Bo och sova 4
behedwin IKEAs hängmatte-stativ - funkar den bra för Hennesy hammock? Bo och sova 4
fitur Topquilt till hammock - Svenska eller närliggande återförsäljare Bo och sova 0
tango Definiera hammock för mig Bo och sova 36
athorn Ticket to the moon lightest hammock 228g Bo och sova 1
_tobbe_ Upphängning hammock! Bo och sova 13
_tobbe_ Mackenzie hammock! Bo och sova 0
_tobbe_ Nät DD hammock! Bo och sova 3
paddla Hur kallt blir hängmatta / hammock? Bo och sova 9
Hookahey Hennessy hammock classic Bo och sova 3
Rasku89 Tips på bra dun-underquilt till hennesey hammock! Bo och sova 16
såg Någon med erfarenhet av snugpack troppical hammock. Bo och sova 1
såg Någon som har erfarenhet av bushman hammock. Bo och sova 2
såg Är Hammock något bra för en som rör sig mycket på natten? Bo och sova 5
Cuba Cola Hammock, please help Bo och sova 3
Handyman Hammock tips med packning Bo och sova 3
DoktorGlas Hammock + quilt + liner = true? Bo och sova 11
DoktorGlas Sestrals Blanket i hammock Bo och sova 3
DoktorGlas Hammock till mig Bo och sova 59
poijjan Liggunderlag för hammock (och tält) Bo och sova 1
avslutmedlemskap0904 Snugpak hammock Bo och sova 0
ExInferis Tält eller hammock på Sörmlandsleden Bo och sova 9
behedwin Cumulus Underquilt (selva 600) - Hammock (hennysys hammock) Bo och sova 3
majjen Hammock + tillbehör Bo och sova 30
vandrafjäll sea to summit ultralight hammock Bo och sova 2
eclipsetomte Underblanket till Hennesy Hammock Bo och sova 2
behedwin Hennessy hammock, hål i regnskydd Bo och sova 6
Cryfish Ryggsäck till hammock Bo och sova 5
behedwin Vilken underquilt har ni till eran hammock? Bo och sova 4
eclipsetomte Tips och trix hammock Bo och sova 16
K-J A Exped ergo hammock liggunderlag minst 2dm? Bo och sova 2
behedwin Hammock : vad sover ni på? I och under? Bo och sova 9
eclipsetomte Ny - Ska jag köpa hammock? Men vilken? Bo och sova 20
behedwin Hammock - Hålla värmen under? Bo och sova 5
Roger Norling Warbonnet Blackbird XLC Hammock Bo och sova 1
Hookahey Amok Draumr 3.0 hammock Bo och sova 25
Mistir Hammock för nybörjare Bo och sova 24
fekki DD Frontline Hammock, DD Travel Hammock eller Hennesy Explorer deluxe Zip? Bo och sova 1
MAW Cellplast i Hammock?! Bo och sova 1
Mattias1981 liggunderlag till hammock?? Bo och sova 2
Vandringshyveln Hammock upphägning? Bo och sova 7
fotografiskt Warbonnet Ridgerunner Hammock med Spindrift sock Bo och sova 13
såg tarp o Hammock istället för tält. Bo och sova 3
fotografiskt Modifieria Hennessy Hammock Bo och sova 7
fotografiskt Hennessy Hammock på vintern Bo och sova 290
omnes Planet Hammock Bo och sova 26
Gun-valld Lawson Hammock/Tält Bo och sova 2
pyre Erfarenhet av isolering till Hennessy Hammock? Bo och sova 11
peter1969 DD Hammock? Bo och sova 15

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.