Hammock

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det var nice ;)
Nej, jag har inte provat det. Trädets diameter borde bli separationen mellan hängmattornas mittlinjer. Tror inte det är det ultimata i komfort men man får ju betydligt enklare att titta till sitt barn. Jag kommer nog att testa vid tillfälle men vi kör nog på våningssängen som normalvariant. Är det inte häftigt vilken flexibilitet hängmattor ger!

Har du provat tekniken där man hänger hängmattorna på varsin sida om trädet så att man ligger bredvid varandra (funkar bäst på grova träd)? Jag tänkte testa det med dottern men har inte kommit dit ännu! Om det funkar så skulle man kunna ligga tre st under en bred tarp. 1 på toppen o två i botten.

Oh, det lät ju lite spännande. Jag är på planeringsstadiet för att komma ut med grabben. Jag är lite för orolig för att hänga honom ovanför mig :)
Men jag hittade ett par förslag på hammockforums (såklart)...
https://www.hammockforums.net/forum/showthread.php?t=30351&page=3
https://www.hammockforums.net/forum/showthread.php?t=33909
Helt klart värt att testa. Att plocka med extra utrustning med grabben är ingen fara, det blir nog mest bilburet då.
__
Fredrik

Nej, men en liten heads up på att originalmodellen var designad för längder upp till 180cm. Årets skall vara förlängd med 20cm, kan vara värt att bekräfta vilken modell butiken har om det spelar någon roll.
Tittade mycket på den, gillade deras lösningar speciellt tarpen. Det jag upplever som negativt är vikten och att det nog är rätt kört om man vill använda undertäcke. Den är ju designad för Ergos luftmadrasser så det kanske inte är något problem...

Jag har också varit intresserad av den hammocken men då var den som sagt var för kort för mig. Nu kar jag två andra hammocks så intresset har svalnat lite. Men jag tror den är rätt schysst med ett liggunder lag av samma märke. Kom med en recension på forumet om du köper en.:)

Jag har nu testat Hennessy Safari ett tag, och kan säga att den väl uppfyller mina krav faktiskt. Visst är den lite tyngre, men oerhört skön. Framförallt är den skön att sitta i. Det är som att sitta i en jättestor jättebred stol. Man kan mer än väl breda ut sig i hammocken och är man en vändare när man sover är detta en mycket bra val. Ett annat plus är att Hex Tarp ingår i priset, vilket gör att den ändå inte är jättedyr om man hade tänkt komplettera med detta senare. För min del är det roligt att man utan problem även kan ta med sig ett barn i hammocken. Rymligt och fint. Vi satt upp båda två och pratade någon timme inne i hammocken.

Bilder kommer inom kort. Notera att mannen på bilden här under nästan ligger tvärsöver i hammocken.

:)

hqdefault.jpg

Midsommarnatts boende..... Gla Midsommar alla goa hammockeers

Bilagor

• uploadfromtaptalk1371836802737.jpg
    uploadfromtaptalk1371836802737.jpg
    94.6 KB · Visningar: 678
Sitter i valet och kvalet om vilken UQ jag ska skaffa från Ukhammocks.

Lutar åt deras 3/4 dun Quilt pga längden, jag är skälv 191cm så det blir 30cm som sticker ut så att säga.

Dock så letar jag lite erfarenheter om hur det funkar på sommaren eftersom den har en -7 "rating".
Någon vänlig själ som har erfarenhet av detta upplägg?

Alternativt funderar jag på deras 2/3 längds UQ men den är bara 1.15 lång vilket känns kort med tanke på min kroppslängd.

Tacksam för input ämnet :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips