Hammock

Har inte sytt dit linelocks på min tarp , men knutit fast en ögla av 20 cm shockcord med en larkshead knut ( vet int vad knuten heter på svenska) som linelocksen sitter fast i, sedan löper 2,5 m 1.75mm zing it lina ingenom dem.
På så vis kan jag flytta linelocksen och zing it mellan olika tarpar .

Hur funkar Monsson Tarpen? Täcker den tillräckligt vid vindstilla och lite regn eller måste man alltid ha "väggarna" på om man riskerar regn (alltid i sverige)?

Jag har en Hex Rainfly som fungerar fint men Monsson ser intressant ut för dottern (det är iallafall så jag motiverar eventuellt inköp).

En annan fråga, är det någon som kommit på vad man ska ha öglorna/plastkarbinerna till som sitter nere vid infästningen av linorna?

Någon som provat att sy på lineloc på tarpen? Det hade varit guld att slippa knyta, speciellt när man har vantar på: http://www.outdoorukraine.com/images/stories/articles/help/lineloc/lineloc_use2.jpg

Så här har jag gjort: http://youtu.be/PAIv-T0Z0yA

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Line lok

Jag använder Line lok:

SPM_A0006.jpg

Tack för alla svar angående lineloc!

Det har fått mig att inse att det finns lineloc och så finns det konkurrerande line-lok!! Rätta mig gärna men min tolkning är att lineloc kan justeras nästan fullt ut mellan 0-100% linlängd medan line-lok kan justera ca 50-100% linlängd. En stor fördel för lineloc alltså, fördelen med line-lok är att den tar tunnare snöre och inte behöver sys på eller knytas in.

Någon som testat lineloc 3 på hennesy tarp?

Efter fem dagar med fasta, barnpassning, och diverse annat ska det bli skönt med en helg i skogen helt ensam framför en brasa. Med ett glas whiskey.

IMG_9822.JPG

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips