Jag var faktiskt lite osäker vad jag köpt men dubbelkollade filmen och de ska ingå. Drog ett mail och bad honom skicka. Har ingen större brådska.
Om det mot förmodan strula på något vis kan det fungera fint med förlängningsband till blibarnstolar
Jag var faktiskt lite osäker vad jag köpt men dubbelkollade filmen och de ska ingå. Drog ett mail och bad honom skicka. Har ingen större brådska.
Ni som syr egna UQ´s eller underblanket´s var har ni i och vad använder ni för material i yttertyget?
Jag har funderat på att köpa en UQ men finner inte riktigt precis det jag vill ha och jag syr då mer än gärna en egen. Jag har t.ex en Hennesy hammock och på den finns ju linor på sidorna av hammocken så att man kan "spänna" ut den, den möjligheten försvinner ju i princip med alla UQ. Dessutom har jag funderat på att sy in en dragkedja så att jag kan fylla eller plocka ut isolering (vad det nu kan vara?) eller till och med ett liggunderlag beroende på årstid.
En del har använt Snugpak underblanket och den är helt klart intressant, den har rätt mått och den kostar inte heller skjortan men hur bra är den? Är den för varm på sommaren? Kan man sova utan sovsäck istället?
Ni som syr egna UQ´s eller underblanket´s var har ni i och vad använder ni för material i yttertyget?
1. Möjligheten att spänna ut hammocken med linorna försvinner inte. Om du vill går det ju dessutom att sätta i öljetter i din UQ så du kan trä därigenom om du vill ha den väldigt långt upp.
2. Dragkedja lät ju faktiskt som en riktigt fiffig lösning, åtminstone om du har syntetfyllning
3. Snugpak underblanket är en UQ med för och nackdelar.
Men i den här branchen är det ju rätt populärt att modifiera friskt. Köper du en hittar du säkert ett bra sätt att sätta upp den.
Om jag skulle be någon sy en UQ till en Hennessy till mig skulle jag definitivt be om att få en assymetrisk. du ligger ju på diagonalen, vilket gör att en rak UQ blir något konstig i formen när du ligger i hammocken.
Tack för tipset!Jag använde tunnast möjliga dun/fibertäta tyg från extremtextil, billigare material går säkert också bra. Det man gör hängmatta av är billigt och tunt/lätt.
Är Dutchbuckles lättare att använda än Warbonnets D-rings tror du?