Halkigt Thermarest

Har någon tips på vad man kan göra för att
göra ett Thermarest av älre modell mindre
halkigt?
BengtC

Använd nån typ av silikonlim

Hej
Mitt tips är att du använder dig av någon typ av silikonlim. Lägg ut i tunna strängar längs med liggunderlaget. Låt torka riktigt, sen är det bara att sova skönt på din nya anti-slip madrass.
Lycka till

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det fixar sig själv

Efter ett tag så fixar det sig själv, thermaresten blir mattare och mindre halkigare.

Min har även 30 hål som är lagade med liquisole och då får man även effekten beskriven i ovanstående inlägg;-)

Liquisole

Lägg på ett mönster av Liquisole på Thermaresten och låt det torka ordentligt.

= ingen mer halka.

/J.

Välkänt problem som har flera lösningar

Problemet med hala Thermarest är så välkänt att tillverkaren(?) tog fram ett speciellt medel, en spray för att öka friktionen. Slip Fix heter/hette det, är osäker om det fartfarande finns att uppbringa, kolla med Outside. Outside tipsade också om Liquesole, dock med tillägget att man kan förtunna det med aceton och lägga ut strängar.

Per Brune

Köp min

Köp min gamla Slip Fix om du inte får tag på någon ny. Den har legat i lådan i många år till föga nytta. Undrar om den fungerar fortfarande...?

Peter

Sovsäcksöverdrag

En annan lösning är att lägga det INNANFÖR ditt sovsäcksöverdrag...om du nu använder ett...

//Mx2

Lim

Kontaktlim och solution går också bra.
Jag tyckte att non slip var ganska odrygt när jag använde det för ett dussin år sedan och är lite tveksam till att spraya sådant ut i rummet, kan kanske vara olämpligt att inandas. (Andningsmask och välventlierat utrymme är nog ingen dum idé).

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips