Hakkors

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Om det varit så att man velat hänga ut någon så är det fel. Men om man inte ifråga sätter rasism så är det också fel. Alltså blir personen uthängd inget konstigt i det. Admin gjorde rätt i att ta bort länkar m.m.

Jag själv fick googla efter avataten och visste endast att hans skulle heta peter. Det finns hundratals personer som heter peter. Admin rensade upp efter några få inlägg. Så jag ser ingen som är uthängd.
Utan ser endast en diskution som går upp eller ner.

Vad jag så klumpigt frågar andyyy är om han kanske gjort nog fel själv. Han berättar ju endast hur fel han blivit behandlad. Samt att det skulle finnas några som bestämmer på detta forum förutom admin.

Sen anklagar vänsterorganisationer för att de skulle begå brott. Rent generellt. Inget om högern...?
Kanske ville han bara beskriva att de båda är lika dåliga. Men mig veterligen begår inte vänstern isverige så mycket brott mot mänskligheten som svenska nazisterorganistioner gjort de senast 10/20 åren.

Hur som helst tycker jag att det mycket fel att hota någon vad man än har skrivit på ett forum. Men man får kanske vara beredd på reaktioner när man skriver som han gör.

Bara det att han beskriver en inre krets som har gemensamt att de har många inlägg... Det är rätt många som i så fall bör ta åt sig.

Men berätta lite bättre vad som var så fel med mitt inlägg så att jag kan be om ursäkt.
 
Va???

Vart har jag försvarat hakkors??
Citera mig gärna om detta.

Att ge sig på vänsterkanten vad gäller yttrandefrihet och demokrati är inte särsklit svårt.

Till 99% är det dessa grupper som bryter mot dessa två parametrar (som för övrigt går hand i hand och kan bunkras ihop till ett).
Titta på vilken valrörelse som helst som innehåller våld, civil olydnad och lagbrott.

Som sagt 9 av 10...

Och nej, jag "ger mig inte på" någon. Jag konstaterar bara befintlig fakta.

Och det innebär absolut inte att jag är vare sig höger eller vänster politiskt.

Pratar vi vänstern i Sverige eller allmänt? Du skrev tidigare "Svensk grundlag"
 
Självklart kan man ifrågasätta bilder.
Men hade man varit ute efter att ifrågasätta någon sorts regelverk till Admin så hade TS såklart vänt sig direkt dit...

Nu är så inte fallet utan TS väljer att hänga ut personen med länk, samt publicera på ett allmänt forum.

Alltså är han inte intresserad överhuvudtaget vad Admin tycker. Utan är endast ute efter att hänga ut personen.

Yttrandefrihet och demokrati fungerar alldeles utmärkt i Sverige. Utom ute på vänsterkanten. Som av någon anledning inte har förstått vare sig Sveriges grundlag , lagar och förordningar samt allmänt beteende.
Men Sverige är världens bästa land alla kategorier ändå vad gäller den biten.

Om vi ska vara objektiva så är extremhögern de enda som begår politiska mord i dagens Sverige. Sedan 80-talet har svenska nazister mördat 20-talet personer för deras politiska åsikter, ursprung och sexuella läggning.

Vad kan gå mer emot yttrandefriheten än att mörda någon för dennes åsikter?
 
Då tycker vi olika.

Tycker?

Jag tycker ingenting. Jag konstaterar bara de fakta som finns.

Rapport och statistik enligt Brottsförebygganderådet.

–Båda grupperna är ett lika stort hot mot samhället, men det finns en direkt avsikt bland de autonoma att påverka partiföreträdare och störa samhällsordningen. De högerextrema har inte samma syfte, men de utgör ett hot eftersom de har tillgång till skjutvapen och sprängämnen, säger Johan Olsson, chefsanalytiker på Säpo.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/forskare-varnar-for-vanstervald_3170433.svd

Hela BRÅ:s extremism rapport kan du läsa här:
http://www.bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f180002415/2009_15_valdsam_politisk_extremism.pdf

Där framgår tydligt de skillnader i brottslighet som finns.

Och vad gäller yttrandefrihet och demokrati är det Vänstern som inte respekterar detta.
Det behöver du inte läsa någon rapport om att förstå.

Det räcker att ta en promenad på våra gator under en valrörelse eller demonstration eller dylikt för att dra sina egna slutsatser.

Vänsterflanken kommer aldrig att respektera yttrandefriheten och med det demokratin. Det ser vi gång på gång på gång.
 
Om vi ska vara objektiva så är extremhögern de enda som begår politiska mord i dagens Sverige. Sedan 80-talet har svenska nazister mördat 20-talet personer för deras politiska åsikter, ursprung och sexuella läggning.

Vad kan gå mer emot yttrandefriheten än att mörda någon för dennes åsikter?

Jag tror att ni syftar på olika saker. Man kan uppleva att den egna yttrandefriheten begränsas av att motparten har bättre språkkontroll, kraftfullare retorik och mer genomtänkta åsikter. Jag tror att det är den begränsningen andyyy pratar om och som många anser att "kulturmarxisterna" utövar.
Extremhögern begränsar folks yttrandefrihet med andra metoder - med hot, knytnävar, kängor och basebollträn.
 
Jag pratar om en helt vanlig dag i en en valrörelse eller demonstration.

Det vi som vanligt folk märker av.

Det som betyder nått utanför den höger/vänster-extrema kretsen.

Och som vanlig medborgare är det lätt att se att vänsterflanken inte respekterar yttrandefriheten och demokratin.

Det håller ju även både SÄPO och BRÅ med om.
 
Jag pratar om en helt vanlig dag i en en valrörelse eller demonstration.

Det vi som vanligt folk märker av.

Det som betyder nått utanför den höger/vänster-extrema kretsen.

Och som vanlig medborgare är det lätt att se att vänsterflanken inte respekterar yttrandefriheten och demokratin.

Det håller ju även både SÄPO och BRÅ med om.

Kan säga rakt ut vad det är du menar. Vad är det som vi vanligt folk märker av?
 
Jag pratar om en helt vanlig dag i en en valrörelse eller demonstration.

Det vi som vanligt folk märker av.

Det som betyder nått utanför den höger/vänster-extrema kretsen.

Och som vanlig medborgare är det lätt att se att vänsterflanken inte respekterar yttrandefriheten och demokratin.

Det håller ju även både SÄPO och BRÅ med om.

Menar du verkligen att mörda någon på grund av dennes politiska åsikter, ursprung eller sexuella läggning inte har någon betydelse utanför extremistkretsar och att sådana mord inte är något som vi vanliga människor märker av?
 
Jag pratar om en helt vanlig dag i en en valrörelse eller demonstration.

Det vi som vanligt folk märker av.

Det som betyder nått utanför den höger/vänster-extrema kretsen.

Och som vanlig medborgare är det lätt att se att vänsterflanken inte respekterar yttrandefriheten och demokratin.

Det håller ju även både SÄPO och BRÅ med om.

Jag har precis läst igenom de två länkar som du säger ger dej stöd i dina uttalande om
yttrandefrihet (SÄPO och BRÅ).
Rent svammel från din sida. Inte någon stans ger "länkarna" dej rätt.
Ett fult sätt att agera, tycker jag.
 
Senast ändrad:
Jag har precis läst igenom rapporten och kan bara bekräfta glenns bild.

Den citerade statistiken avser "samtliga registrerade fall som gäller våldsam politisk extremism de senaste tio åren inom den autonoma miljön och vit makt-miljön." (dvs där den politiska kopplingen varit så stark, att vederbörandes åsikter fått registreras).
Det blev totalt 845 personer inom "vit makt"-miljön resp. 564 inom "de autonoma", som under denna tioårsperiod varit "skäligen misstänkta" för någon som helst sorts brott (en del har alltså även begått "vanliga" brott). Av dem har dock bara sammanlagt 734 fall lett till fällande dom eller böter. Snittåldern ligger kring 19-20 år ;).

Undersökningern säger alltså ingenting om vilken andel av de totalt aktiva i respektive miljö, som faktiskt begår brott. Av naturliga skäl - det förekommer ingen åsiktsregistrering i Sverige. Min första reflektion och kanske enda slutsats jag kan dra, är att 734 dömda eller bötesfällda för små och stora brott under en tioårsperior är färre än jag inbillat mig.

Bland dem som faktiskt misstänkts för brott, var mycket riktigt benägenheten att tillgripa våld proportionellt lika inom resp. grupp - vilket låter som en tautologi för mig. Men ok, jag förstår att det inte gått att avgränsa gruppen av deras respektive laglydiga åsiktsfränder för att kunna göra en mer meningsfull jämförelse. Rapportens syfte är ju inte heller att värdera grupperna mot varandra, utan att bedöma den eventuella hotbilden från bägge sammanlagt.

Men inom denna redan "brottsbenägna" krets slutar likheterna där.
De 845 individerna ur "vit makt"- miljön hade i snitt dragit på sig 7,8 brottsmisstankar/person.
De 564 individerna ur den "autonoma" miljön hade i snitt dragit på sig 4,9 brottsmisstankar/person.

Skillnaderna i vad för sorts brott det handlat om kan lite grovt sammanfattas såhär: de autonoma stör den allmänna ordningen, utövar skadegörelse, och (mer sällan) utövar våld mot poliser och "vit makt"-folket. "Vit makt"-folket dödar, dödshotar, utövar oprovocerat fysiskt våld mot utomstående och rashetsar.

"Vad gäller mord och dråp är dock vit makt-miljön kraftigt överrepresenterad, se diagram 3, och det är endast inom vit makt-miljön som fullbordade brott av detta slag har begåtts."

Detta var före Breivik.
Tack för länken, andyyy.
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.