Här har ni kniven

Den ser fin ut, ser ut som en riktig brukskniv. Inget onödigt lull-lull vilket jag tycker är snyggt.
Vad ska du använda den till (jakt, fiske eller annat...)?

mvh/samme

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
tackar

jo det var tanken med kniven, brukskniv. ja den var tänkt som diverse, göra upp eld operera bort förhårdnader på fötterna =) mm mm

Re: materialval

cancerman; sa:
MLind; sa:
Ser ren och fin ut. Bra jobbat! Vad är det för träslag?

Jag körde med ek som jag först tjärade å sen oljade. vet inte om det är bra trä till knivar men det lär jag märka.

Ek borde inte vara något dåligt materialval till en kniv. Det är hårt, röttåligt och har måttliga fuktrörelser.
Hur som helst så gör även jag tummen upp.

Fin kniv

Och lagom stor, har gjort några själv och har fler blad ligger och väntar. Köpt de flesta bladen av en kompis som är smed. Lycka till med nästa kniv.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips