Häng med: Cykla Göta kanal + ostkusten

Vi är 3 trevliga personer som ska cykla från Mariestad och längs Göta kanal och sedan cykelspåret längs ostkusten ner mot Kalmar.

Vi är i 40 årsåldern och tyckte det kunde vara kul om vi blev 2-3 stycken till. Vi tänker oss "lagom takt" och ca 6-10 mil om dagen. Fokus ligger på att ha trevligt, att uppleva och umgås så det är inte racerfart det handlar om i första hand. Vandrarhem är det tänkt, kanske kan bli tält någon natt.

Vi tar tåget från Gbg (man får ta med cyklar) och sedan tåget hem från Kalmar (man får ta med cyklar).

Helgen 16-17:e Juni har vi ev. tänkt ta en cykeltur med övernattning och planera lite. Häng med då om du är nyfiken:)
 
Vi är 3 trevliga personer som ska cykla från Mariestad och längs Göta kanal och sedan cykelspåret längs ostkusten ner mot Kalmar.

Vi är i 40 årsåldern och tyckte det kunde vara kul om vi blev 2-3 stycken till. Vi tänker oss "lagom takt" och ca 6-10 mil om dagen. Fokus ligger på att ha trevligt, att uppleva och umgås så det är inte racerfart det handlar om i första hand. Vandrarhem är det tänkt, kanske kan bli tält någon natt.

Vi tar tåget från Gbg (man får ta med cyklar) och sedan tåget hem från Kalmar (man får ta med cyklar).

Helgen 16-17:e Juni har vi ev. tänkt ta en cykeltur med övernattning och planera lite. Häng med då om du är nyfiken:)

Hej Christian,

Du nämner inget datum för själva resan (utöver övernattning+planeringstillfället).
Själv kommer jag cykla där nere i trakterna någon vecka in i Juli, dock kommer jag norrifrån och tar mig mot trollhättan/göteborg. Kommer troligen passera Askersund och sedan småvägar ner mot karlsborg och vidare mot trollhättan. Må hända att vi råkar vara i samma trakter samtidigt, beroende på när ni ger er av.
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Va trevligt det låter!:) Tyvärr har jag inte semester förrän vecka 29, annars hade jag hängt på! Har ni planer på någon mer cykeltur?
 
Inga spikade planer på andra turer...men jag tar gärna turer då och då....kanske vecka 30 när jag kommit hem från min norge vandring...några dagar hade inte varit fel..eller kanske en dagstur..
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Blev kanon! Massa nya ställen...bra variation...grusvägar längs kanalen samt fina lantliga vägar runt sjöar, fina badplatser, billiga lunchställen. Cykla vägen runt Tiveden rekommenderas samt extra avstickare efter askersund till Zinkgruvan istället för faliga 49 och 50 vägen.

Bara en punka på 3 pers och 70 mil:)

Vart ska man åka nästa gång? Tips på bra enveckors......
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.