Häng med: Cykla Göta kanal + ostkusten

Vi är 3 trevliga personer som ska cykla från Mariestad och längs Göta kanal och sedan cykelspåret längs ostkusten ner mot Kalmar.

Vi är i 40 årsåldern och tyckte det kunde vara kul om vi blev 2-3 stycken till. Vi tänker oss "lagom takt" och ca 6-10 mil om dagen. Fokus ligger på att ha trevligt, att uppleva och umgås så det är inte racerfart det handlar om i första hand. Vandrarhem är det tänkt, kanske kan bli tält någon natt.

Vi tar tåget från Gbg (man får ta med cyklar) och sedan tåget hem från Kalmar (man får ta med cyklar).

Helgen 16-17:e Juni har vi ev. tänkt ta en cykeltur med övernattning och planera lite. Häng med då om du är nyfiken:)

Vi är 3 trevliga personer som ska cykla från Mariestad och längs Göta kanal och sedan cykelspåret längs ostkusten ner mot Kalmar.

Vi är i 40 årsåldern och tyckte det kunde vara kul om vi blev 2-3 stycken till. Vi tänker oss "lagom takt" och ca 6-10 mil om dagen. Fokus ligger på att ha trevligt, att uppleva och umgås så det är inte racerfart det handlar om i första hand. Vandrarhem är det tänkt, kanske kan bli tält någon natt.

Vi tar tåget från Gbg (man får ta med cyklar) och sedan tåget hem från Kalmar (man får ta med cyklar).

Helgen 16-17:e Juni har vi ev. tänkt ta en cykeltur med övernattning och planera lite. Häng med då om du är nyfiken:)

Hej Christian,

Du nämner inget datum för själva resan (utöver övernattning+planeringstillfället).
Själv kommer jag cykla där nere i trakterna någon vecka in i Juli, dock kommer jag norrifrån och tar mig mot trollhättan/göteborg. Kommer troligen passera Askersund och sedan småvägar ner mot karlsborg och vidare mot trollhättan. Må hända att vi råkar vara i samma trakter samtidigt, beroende på när ni ger er av.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Va trevligt det låter!:) Tyvärr har jag inte semester förrän vecka 29, annars hade jag hängt på! Har ni planer på någon mer cykeltur?

Inga spikade planer på andra turer...men jag tar gärna turer då och då....kanske vecka 30 när jag kommit hem från min norge vandring...några dagar hade inte varit fel..eller kanske en dagstur..

Blev kanon! Massa nya ställen...bra variation...grusvägar längs kanalen samt fina lantliga vägar runt sjöar, fina badplatser, billiga lunchställen. Cykla vägen runt Tiveden rekommenderas samt extra avstickare efter askersund till Zinkgruvan istället för faliga 49 och 50 vägen.

Bara en punka på 3 pers och 70 mil:)

Vart ska man åka nästa gång? Tips på bra enveckors......

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips