Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gummistövlar som håller?
- Trådstartare evinrude
- Start datum
Le Chameau eller Aigle. Gummistövlar som är gjorda av gummi helt enkelt.
Jag köpte nya Nokian i somras efter att mina gamla diton gav upp efter 8-9 års plågor. Jag kan gå i god för gamla Nokian men inte för nya, som ju nu har produktionen utomlands ("Designed in Finland, handmade in Europe"). Vad en flytt innebar för Tretorn vet vi ju...
Men ovan nämnda franska stövelmakarna är ju än så länge säkra kort.
Jag köpte nya Nokian i somras efter att mina gamla diton gav upp efter 8-9 års plågor. Jag kan gå i god för gamla Nokian men inte för nya, som ju nu har produktionen utomlands ("Designed in Finland, handmade in Europe"). Vad en flytt innebar för Tretorn vet vi ju...
Men ovan nämnda franska stövelmakarna är ju än så länge säkra kort.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Köpte också Nokian (Finnjagd) i våras och är än så länge jättenöjd. Gillade att de lämnade 5 års garanti!
Undvik Dunlop om det går.
Mina Tretorn Sarek har jag haft i fem eller sex år och de håller tätt än, jag kanske har haft tur för många verkar tycka att de inte håller så bra.
Mitt senaste stövelinköp var Euro Hunt Tracker från Engelssons, de har jag inte hunnit använda så mycket än men de känns verkligen bra än så länge.
Mitt senaste stövelinköp var Euro Hunt Tracker från Engelssons, de har jag inte hunnit använda så mycket än men de känns verkligen bra än så länge.
Köpte också Nokian (Finnjagd) i våras och är än så länge jättenöjd. Gillade att de lämnade 5 års garanti!
Jag är också mycket nöjd med Nokian. Generellt så lönar det sig verkligen att prova olika modeller för att finna en som passar fötterna. De flesta kängor anpassar sig med tiden efter fötterna, det gör inte gummistövlar.
Jag är inne på mitt andra par Nokia Topi, köpta 1989 (!) och fortfarande helt felfria
Bra vandrings- och skogsstövlar med gelänk i foten så man inte känner stenar genom sulan. Vet inte om modellen finns forfarande, men påminner mycket om Nokian Finnjagd.
Har även provat Tretorn Sarek, men då jag har hög vrist och fotvalv passar Nokia stöveln mig bättre.
Har även provat Tretorn Sarek, men då jag har hög vrist och fotvalv passar Nokia stöveln mig bättre.
Tretorn är urusla. Mina höll i tre månader.
jag är ute efter ett par fodrade gummistövlar, några som kan rekommendera ett par som håller?
jag är ute efter ett par fodrade gummistövlar, några som kan rekommendera ett par som håller?
Jag har haft dessa i kanske fem månader och än är jag nöjd, ingen vinterstövel men perfekta denna årstiden. Bra att gå i tycker jag. http://www.engelsons.se/skor/alla-3/euro-hunt-tracker
Har även ett par Muck Boot Tay Sport Arctic som jag har haft ett par år. Lagom på vintern, dock är de inte så hysteriskt varma som de säger..
Har även ett par Muck Boot Tay Sport Arctic som jag har haft ett par år. Lagom på vintern, dock är de inte så hysteriskt varma som de säger..
Försvarsmaktens
Köp försvarsmaktens gummistövlar, de har ett medföljaden "inlägg" en typ av socka som tar uppfukten väldigt bra samt urtagbar yllesula i botten. Håller för det mesta, mina är väl använda både till byggarbete, jakt, fiske, skogarbete etc.
Köpte min på Ö & B för många år sedan ca 200-300 kr, finns på diverse överskottsbolag på nätet, t.ex.
http://www.militartoverskott.com/Produkter---Webshop--.html
Köp försvarsmaktens gummistövlar, de har ett medföljaden "inlägg" en typ av socka som tar uppfukten väldigt bra samt urtagbar yllesula i botten. Håller för det mesta, mina är väl använda både till byggarbete, jakt, fiske, skogarbete etc.
Köpte min på Ö & B för många år sedan ca 200-300 kr, finns på diverse överskottsbolag på nätet, t.ex.
http://www.militartoverskott.com/Produkter---Webshop--.html
Mina Nokian (inköpta för 8-10 år sedan) håller måttet ännu. Har inte använt dem i år, men förra året var de iaf hela.
Nu använder jag inte stövlar så där jätteofta, men åldern indikerar ju ändå att det är bra gummi.
Le Chameau verkar ju vara bra grejer också, men de kostar ju en bra slant också.
Nu använder jag inte stövlar så där jätteofta, men åldern indikerar ju ändå att det är bra gummi.
Le Chameau verkar ju vara bra grejer också, men de kostar ju en bra slant också.
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg