Gummistövlar som håller?

vad går sönder?

Då jag uppfattade i början av tråden att det var dålig kvalitet så undrar jag vad/hur de går sönder?

Jag har inte haft sönder några gummistövlar hitills - har ett par billiga för att tvätta bilen i och ett par dyra Nokia Kaira med lösa filtladdor - varma och goa och funkar för turskidåkning.
Har också ett par av kungens gummistövlar att tjänstgöra för honom i och samma princip med lösa laddor som torkas enklare fast inte i ylle som i Nokias.

/Patrik
 
Jag för min del hade ett par Tretorn frost. De höll i max tre månader, sen började de läcka. Vart vet jag inte riktigt, men de läcker som ett såll.
 
Då jag uppfattade i början av tråden att det var dålig kvalitet så undrar jag vad/hur de går sönder?

/Patrik

Ofta blir det stora, synliga sprickor mitt i plasten, inte i närheten av någon fog. Vet inte hur, det verkar som att de står i garderoben och självspricker. Det är fråga om mycket billiga stövlar.
 
Perfekt! Riktigt billiga, nokiantillverkade gummistövlar, breda och funkar finfint med mina höga vrister dessutom. En rejäl sula, bra innerstrumpor (ja, eller är de så bra, jag minns inte).

Jag har letat länge efter ett par riktigt bra gummistövlar som fungerar även när det är kallt på höst och vår. Härliga tider för 275 kr hittade jag exakt vad jag letade efter.

Finns det någon som vet vart man kan hitta en specifikation? Är de tillverkade i rågummi?

Well well, skulle de paja efter ett år eller så, kan man ju alltid köpa ett par nya. De kostade ju praktiskt taget mindre än en tredjedel av vilken gummistövel som helst.

0000717.jpeg

Stövel 90/K specifikation M7337-104000-0 (direkt länk FMV pdf-file)

Mvh troswe
 
Har hört väldigt gott om stövlar av märket Hunter, de är i naturgummi och är sköna att gå i. Kostar dryga tusenlappen. Gissar dock att mycket av slantarna går åt till varumärket. Har själv tänkt att köpa just Hunter Original Tall. Någon som har något ont att säga om dessa stövlar?
 
Hej Lasse! Har du kollat in Muckboot Tay Sport Sr (Unisex)?

Tretorn är urusla. Mina höll i tre månader.

jag är ute efter ett par fodrade gummistövlar, några som kan rekommendera ett par som håller?

Hej Lasse! Har du kollat in Muckboot Tay Sport Sr (Unisex)?
Det fina med dessa stövlar är att de fodrade med neopren som gör dem nästan outslitliga och mjuka och sköna!
(Har själv testat dessa under vinterhalvåret 2012/2013 efter att ha blivit aningen besviken på Tretorn Sarek som börjat läcka precis där stöveln har ett "gångjärn" strax över ankeln.)
Men prova först om du gillar dem!
Priser finner du på prisjakt.se!

Hoppas du hittar ett par stövlar du trivs med!

Må fortsatt riktigt väl!
Önskar dig en unik och skön sommar 2013!

Mvh/ C
 
Jag köpte försvarets gummistövlar. De är lagom breda och fungerar alla årstider. Kostade 275 kr.

Men tack för tipset! Jag hade faktiskt sneglat på dessa. Hoppas att du får en riktigt bra semester!
 
Gummistövlar.

Tjena!

Jag har både vandrings stövlar och kängor, Tretorn skrek millenium o Meindl Island pro. Kängorna har jag haft i över 10 år, o mina stövlar i 6 år. Har aldrig haft några problem med mina stövlar på något sätt, tycker de sitter väldigt följsamt i skog o mark, kanske inte så optimalt på vintern, men då åker kängorna på. Förra helgen jag var ute så hade jag kängorna på mig, men jag tänkte hela tiden att jag skulle valt mina stövlar istället,,,det händer faktiskt lite då o då när jag har kängorna på mig att denna tanke dyker upp...

Med vänlig hälsning, Nicklas.
 
Försvarsmaktens e bäst. Inläggen oerhört bra att kunna byta ut och hålla sig hyffsat osvettig under fjällvandring.
Är inne på mitt andra par efter tio år på de första. Riktigt slitstarka och billiga. Rekomenderat att ha ett par extra ilägg för att skifta mellan.
Använde mina i jotunheimen förra veckan gick bra, lite trixit över besseggen.

/postat från min supercoola och häftiga mobil
http://www.övergården.se/
 
Då jag uppfattade i början av tråden att det var dålig kvalitet så undrar jag vad/hur de går sönder?
Jag har haft en hel del problem med tretorns stövlar, vilka spricker i plasten (tror inte materialet förtjänar att kallas gummi) då man använder dem när det är minusgrader.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.