Ground sheet inkl absid för HB Anjan?

Efter misslyckad egen googling:
Jag skulle vilja komplettera mitt Anjan 3 med ett ground sheet som även täcker absiden.
HB själva säljer en variant som skyddar själva tältgolvet, men just för Anjan verkar det inte finnas en som går ut över absiden.
Finns det färdigt att köpa någonstans alternativt en enkel GDS-beskrivning för en normalfumlig?
 
Jag antar att du söker tältunderlag ("ground sheet"), som skyddar tältgovlet från underlaget. Jag använder billig lättviktspresenning, från något gubbdagis/prylbutik, minns inte om det var Jula eller Biltema som fick leverera. Hur noga är det om det blir för stort? För mig är det inte något problem, några enstaka gram extra är värt komforten och jag viker in kanterna under om det är för stort så jag inte samlar vatten uppifrån.

Kan ha varit denna i någon storlek

eller om det var denna, i någon storlek

Har inte klippt till utan valde den som var mest lik tältet inkl lite absid.

Om du vill klippa,sy. tejpa så vet jag inte hur man gör det bäst i presening men borde väl gå att fålla en ny 2* dubbelvikt kant samt ev sätta nya öljetter om du vill ha det.

/Patrik
 
Efter misslyckad egen googling:
Jag skulle vilja komplettera mitt Anjan 3 med ett ground sheet som även täcker absiden.
HB själva säljer en variant som skyddar själva tältgolvet, men just för Anjan verkar det inte finnas en som går ut över absiden.
Finns det färdigt att köpa någonstans alternativt en enkel GDS-beskrivning för en normalfumlig?

Tältcentralen kan säkert sy en till dig.
 
Jag har för mig att HB footprints inte täcker absiden i deras Yellow-label.

I likhet med tango köpte jag istället en presenning (2x3m) på Bauhaus för 35kr. Den är både lättare och billigare än ett HB footprint. Viker jag den dubbel passar den perfekt under innertältet på mitt Rogen, enkelvikt ger den även golv i absiden.

/Johan
 
Jag gor precis som manga andra. Koper en plastbit (i mitt fall tyvek) och klipper pa ett ungefar. Men, vill du ha Hilleberg sa ar Nallo och Anjan ungefar lika stora* och till Nallo finns det ett underlag som tacker hela taltet inkluderat absiden.

*Det skiljer 10+X cm i langd och nagon centimeter pa den kortare kortsidan.
 
Pressenningar är billiga och bra, och visst har jag testat den lösningen till ett av våra tält, men passformen samt möjligheten att faktiskt spänna fast extragolvet i tältet är faktiskt värt en extra peng.
Men finns det inte så finns det inte......
/P
 
Biltemapresenning är ju billigt och funkis, men det tar jag bara med när jag vet att det är värt det. (Dvs bilnära och geggigt.)
Jag tänker mig en lösning som är tillräckligt lätt och smidig för att följa med "ifall att".
 
Måste man spånna fast extrabotten i tältpinnarna så finns det både öljetter och öljettverktyg att stuka till dem med. De tre årstiderna jar jag en bit byggplast under, figurklippt och vintertid en bit bubbelplast. Får man någon grad varmare inne i tältet så stiger genast markfukten uppåt, Då är det väl att leda den ut till utanför innertältet.
När det blir lagom många hål i plastbiten, kollas hemma när jag torkar grejorna, åker den i plaståtervinningssäcken efter att först ha fått agera klippmall.

go tur
 
Art.-Nr.: 71934 Zeltboden, Ripstop-Nylon, PU-beschichtet, 10.000mm, 65g/qm dunkelgrau, Einzelpreis: 8,30 €
Och så Zeltring, 12mm Einzelpreis: 0,21 € * för att fästa footprinten i hörnen.

Tråd är vanlig polyester sytråd.
 
Biltemapresenning är ju billigt och funkis, men det tar jag bara med när jag vet att det är värt det. (Dvs bilnära och geggigt.)
Jag tänker mig en lösning som är tillräckligt lätt och smidig för att följa med "ifall att".

Är 90g/m2 att anse som tungt nuförtiden?

Såg iofs att det refererades till tyg 65g/m2.

Oj, vad gammal jag kände mig nu i så fall... :cool:

/Patrik, tungbärare
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jackiie Hexamid utan ground sheet Bo och sova 0
Ann-Sofie Sleepingbag sheet Bo och sova 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.