Grövelsjön i pingst

Jag och en kompis funderar på att åka till Grövelsjön pingsthelgen. Hur blött i marken brukar det vara? Snö? Minusgrader på natten? Vi hade tänkt övernatta vid fosksjöarna. Vet exakta svar är svåra att ge, men höfta kanske går bra?

ok tackar. Det jag funderade mest på egentligen om det är väldigt fuktigt i marken och anpassa liggunderlag efter det. Har nödlösning, men hade varit nice tälta vid övre fosksjön.

Jag har bott i tält där som barn dvs > 50 år sedan. Tror du kan hitta vettigt underlag för tält vid eller nära stranden.

Thure

Jag var där för två år sedan vid pingst och då var det torrt i markerna. Men visst, regnar det rikligt flera dagar i rad dagarna innan ni ska dit så blir det ju blött i markerna (känner mig som Einstein nu). :)

Vissa snölegor här och var bara. Filmade lite från den turen. Bör ge en fingervisning om snöläget vid den perioden.

https://www.youtube.com/watch?v=toXe9NJat3I&t=1s

Aktuellt

Vinn två par handskar från Hestra!

Vi tävlar ut två härliga vinstpaket med två par handskar vardera: ett i juniorstorlek och ett par av Hestras populäraste skidhandske i vuxenstorlek.

Grattis Utsidan – en av Sveriges äldsta webbplatser har fyllt 30!

2025 fyllde Utsidan 30 år. I årets sista intervju pratar vi med grundaren Christer Lindh om hur sidan kom till, dess historia – och framtid. 8 kommentarer

Svenskt Friluftsliv mobiliserar inför valet – och poddar hos Utsidan!

Friluftslivet är Sveriges tredje största folkrörelse men glöms bort i den politiska debatten. Det vill organisationen Svenskt Friluftsliv ändra på.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips