Gröngölingen i farten igen! :-)

Re: Hmmm

PR; sa:
Hmmm. Jag hittade en intressant tråd, http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=15300

Här ställer Kurt Esko en fråga om Exciting Navigator som ett alternativ till Fugawi och Ozi. Kurt Esko är också namnet på en av fyra anställda på företaget som marknadsför programmet så det är ganska uppenbart att han inte ställer frågan för att han är intresserad av svaret utan bara försöker framställa Exciting som ett alternativ till Fugawi och Ozi.

Kurts fråga kommer efter att en annan av företagets anställda oblygt gjort reklam för programmet i inlägg här. De fick duktigt med stryk på internationella debattforum när de gjorde detsamma där.

Självklart har ingen något att säga Kurt om Exciting Navigator men till undsättning kommer "användaren" Sven Andersson.

Låt mig gissa att antingen är Sven densamma som Kurt eller så är de kompisar. Oavsett hans identitet är nog Sven den enda användaren av programmet. Kanske lika bra det?

Kan återigen bara hålla med, denna gång Pelle Rindar. Som rätt flitig datoranvändare och mycket flitig GPS –användare kan jag inte efter ha försökt använda Exciting Navigator i ca en timme inse vad programmet är till för. Det fyller ingen funktion på marknaden. Hade dom fixat med en RIK modul kanske det varit värt besväret att kolla in Exciting Navigator lite mer. Det är bara att avinstallera programmet och frigöra lite diskutrymme.

Per Brune
 
Håller med

Kan bara hålla med Per och andra om att programmet är oanvändbart. Testade det i våras och fattade inte vad man skulle ha det till.

På sci.geo.satellite fick programmakarna kraftigt på nöten för att man la ut en länk med erbjudande om att ladda hem en demo som var 20 MB utan att man nämnde storleken. Tänk bara att helt ovetande sätta igång och plocka hem en 20 Nb fil på ett 56 modem. Någon som testade programmet fick t o m ett totalt datahaveri p g a detta.
 
Exciting Navigator skriver in en massa saker i registret

Glömde en sak. Exciting Navigator skriver in en massa saker i registret. Saker som inte tas bort vid en avinstallation. Att själv gå in i registret och städa kräver att man vet vad man gör.
Så ladda inte hem Exciting Navigator för att prova, även om ni har bredband.

Kanske finns det något program som kan rensa ”gammalt skit” i registret. Någon som vet något om detta ?.

Per Brune
 
Re: Hur använder man programmet

Brune; sa:
Har laddat hem den 20 Mbyte stora filen och installerat. ”Helpen” är helt tom förutom att man får veta programversion. Men hur sjutton använder man programmet ?. Vilka kartor supportas ?. Jag lyckades få programmet att ta reda på vadjag har för GPS och när solen går upp och ner.

Per

Jag har köpt programmet och med det följde manual i digital form. Hur det är med demoversionen vet jag inte? Har du sett manualen på företagets hemsida? Den kanske kan hjälpa dig?
Sven
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.