GPSmap 60c + Kartex 5

Kan någon på ett enkelt sätt beskriva hur man ställer in GPSmap 60c + Kartex 5 för att man skall kunna föra över waypoints och rutter dem emellan. Jag har Friluftskartan i min GPS och den överföringen fungerar bra men med Kartex går jag bet.

GPS 76

För min del fungerar Kartex 4 med 60C om man ställer in Garmin 76 som GPS. Det borde vara samma i Kartex 5.
Det måste vara seriell anslutning med t ex Com 1 och 60C utan USB-kabeln ansluten. Gränssnitt = Garmin.
Bertil
[Ändrat av bertilstenfeldt 2005-01-23 kl 17:49]

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
b_100; sa:
Finns en uppdatering på Lantmäteriets hemsida som gör att Garmin 60 funkar, dock inställd som garmin 76 i Kartex.

http://www.lantmateriet.se/templates/LMV_Page.aspx?id=1708

Vilket imponerade arbetstempo ;) . Nyhet 2004-05-07. Stöd för Garmin V. Det tog Lantmäteriverket bara 2 ½ år efter det att Garmin V lanserades, innan Kartex kom med stöd för denna GPS.
Hur lång tid behöver dom (Lantmäteriverket) på sig att implementera stöd för en storsäljare som Garmin 60C och med USB ?

Dags för en gissningstävling ? :cool:

Se även http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=30253

Per Brune

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips