GPS på Ebay

mad as ice; sa:
Funkar det om man köper GPS´n i Us och kartan i Swe? Är det så enkelt att det funkar ihop? För nu är det så att jag hitta 60C´n till det otroliga priset 405 dollar på amazon.com

http://www.amazon.com/exec/obidos/t...40789-3370234?v=glance&s=electronics&n=507846
det blir alltså drygt 4200 kr med frakt o tull.

och på https://www.aspidshop.com/export/store/product_info.php?cPath=3_7_10&products_id=10&currency=SEK

Så får du köpa samma pryl för 4660 ink moms ink europeisk karta.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
kanotisten; sa:
det blir alltså drygt 4200 kr med frakt o tull.

Så får du köpa samma pryl för 4660 ink moms ink europeisk karta.

Men jag betalar inte tull eller moms! Jag får den till dörren av en vän. =D

Men till frågan igen!! Kan man tjonga in en Swe kart i en Us GPS?

Kartor och garanti

Ja, man kan "tjonga in en Swe kart" i en GPS med amerikansk baskarta, under förutsättning att det är Garmins egna (Metroguide, Cityselect m.fl.) eller Garminkompatibla kartor (Friluftskartan eller vissa egenritade kartor). Man kan göra egna kartor t.ex. genom programmen Mapedit och cGPSmapper. Jag har testat och det funkar men tar för det mesta orimligt mycket tid.

Garantin på USA-köp är ett år från säljdatum. Jag vet för att min 60C gick sönder och jag anmälde felet ett år och tre dagar efter köpet ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips