Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag har handlat allt möjligt på eBay och kan varmt rekommendera det.
Några erfarenheter:
Fråga om säljaren är villig att skicka till Sverige och hur mycket frakten kostar INNAN du lägger ett bud. Vissa personer orkar inte gå till posten utan använder bara DHL etc = Dyrt!
Lägg bara ett bud om du verkligen är intresserad. Det går inte att ångra! Bra feedback är A och O! Om du känner någon som redan har bra feedback på eBay och du inte planerar att handla mycket så kan det vara bättre om kompisen agerar mellanhand.
USPS = Amerikanska posten. USPS AirMail är en bra kombination av pris/säkerhet/frakttid, tar ca 1-2 veckor från USA till Sverige och en GPS borde inte kosta mer än max 20USD i frakt.
Nästan alla privatpersoner är villiga att markera paketet som en gåva med ett lågt värde om du ber snällt och säger att det snabbar upp frakten betydligt för dig B-) (vilket det faktiskt också gör!).
Betalning. En "International Money Order" som man köper på posten kostar skjortan! Jag använder PayPay och om säljaren inte accepterar det skickar jag sedlar i ett tjockt brev.
jovisst men när man ändå blåser tullen och skatteverket så kan man ladda ner alla kartor och program från internet.. ALLT finns där.. vill du ha en sådan karta så finns friluftskartan från lantmäteriet.. [ http://www.garmin.se/adfinity.aspx?pageid=432 ] den finns oxå på internet, har jag hört illasinnade rykten om, precis som programvaran för att tanka in dessa i GPS'en... men det är bara rykten..
jag skulle inte göra något så omoraliskt, har redan en Svensk GPS med tillhörande mjukvara..
Du kan använda Sendmap som dessutom för över Metro Guide kartorna med autoruttinformation så man slipper köpa den dyrare varianten baar just för autorutt.
Funkar det om man köper GPS´n i Us och kartan i Swe? Är det så enkelt att det funkar ihop? För nu är det så att jag hitta 60C´n till det otroliga priset 405 dollar på amazon.com
Känslan av att skida ut bland Svalbards till synes ändlösa glaciärer med en maximalt lastad pulka är svårslagen. Expeditionen sträckte sig över 600 ...
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer