Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
GPS med ljudlarm sökes?
- Trådstartare niking
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Re: Re: Kartval
niking; sa:På hemvägen ska jag kolla upp GPS V lite noggrannare hos min lokala Garmin GPS säljare.
/Niklas /
På Skövde Natur hade inte Garmin V hemma, men de sa att priset skulle hamna runt 8500-9000 kr, oklart om det gällde med svartvit skärm eller med färgskärm.
Mosvarande pris på GPS Warehouse ligger på ca 7000 kr + frakt och andra avgifter. Också detta var oklart om det gällde svartvit eller med färgskärm.
Min spontana gissning är att färgskärm kostar en rejäl slant extra och att ovanstående priser gäller för den svartvita skärmen. Annars är jag rejält sugen på en färgskärm, trots att den drar "lite mer" kräm och att skärmen blir "något mindre".
Är det någon som vet hur mycket mer kräm en färgskärm drar eller hyr mycket mindre skärmen blir?
/Niklas
Färg?
Såvitt jag vet finns inte GPS V med färgskärm.
De har nog blandat ihop det med de olika StreetPilot modellerna. Där finns färgskärmar också.
En StreetPilot uppges gå 16 timmar på sina batterier. Motsvarande modell med fägr 2,5 timmar.
Anders
Såvitt jag vet finns inte GPS V med färgskärm.
De har nog blandat ihop det med de olika StreetPilot modellerna. Där finns färgskärmar också.
En StreetPilot uppges gå 16 timmar på sina batterier. Motsvarande modell med fägr 2,5 timmar.
Anders
GPS V
Ja, GPS V finns bara med gråskaleskärm vilket
jag uppskattar för utomhusbruk då färgskärmar
ofta är sämre att läsa av i solljus.
Det bästa priset jag hittat är
http://www.expansys.com/product.asp?code=GAR_GPSV men jag skulle dock skicka dem ett e-brev och verifiera att den är "Atlantic" eftersom det på andra GPS:er från dem framgår att de säljer både både europeisk och amerikansk variant men här nämns ingenting.
Ja, GPS V finns bara med gråskaleskärm vilket
jag uppskattar för utomhusbruk då färgskärmar
ofta är sämre att läsa av i solljus.
Det bästa priset jag hittat är
http://www.expansys.com/product.asp?code=GAR_GPSV men jag skulle dock skicka dem ett e-brev och verifiera att den är "Atlantic" eftersom det på andra GPS:er från dem framgår att de säljer både både europeisk och amerikansk variant men här nämns ingenting.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg