GPS i england nu ska det bli av men varifrån?

Hej!

Nu ska jag äntligen äntligen införskaffa en GPSMAP76S, från England, men jag skulle vilja ha lite tips var det är billigast och hur man betalar, är det säkert att betala med VISA eller hur går man tillväga?

MVH

/Marcus
 
marcuslundmark; sa:
Nu ska jag äntligen äntligen införskaffa en GPSMAP76S, från England, men jag skulle vilja ha lite tips var det är billigast och hur man betalar, är det säkert att betala med VISA eller hur går man tillväga?
Var det är billigast varierar från dag till dag. Jag brukar jämföra mellan dessa:
http://www.gpsw.co.uk/index.htm
http://www.globalpositioningsystems.co.uk/
http://www.gps4less.co.uk/
http://www.expansys.com/21store.asp

Har själv inte handlat från någon av dem men många har här i forumet vittnat om att GPS Warehouse fungerat bra. Sök i gamla inlägg för att få mer kött på benen.

När det gäller betalning med kort är det alltid en viss risk men jag har handlat över nätet många gånger utan problem. Man börjar med att titta på att webbplatsen ser seriös ut, att de anger en postadress, telefonnummer och tydligt anger sina köpvillkor och garantier. Att prova att ställa en fråga om de har någon form av kundservice är också bra för att se om man får ett seriöst svar. Vad man också bör kolla på är att de använder någon form av kryptering när man matar in sina kortuppgifter. Om det inte står någonting ser man detta i sin webbläsare på att det dyker upp ett hänglås, en nyckel eller något liknande på statusraden. Egentligen är jag faktiskt inte så bekymrad för avlyssning eftersom det i så fall finns många andra risker när krypteringen inte hjälper men det visar att butiken tar någorlunda allvarligt på säkerhet och att de haft råd att investera i en vettig programvara. Om de använder något annat system, att man skall ringa eller faxa in sina kortuppgifter istället går det lika bra.

Jag är faktisk mer bekymrad när jag lämnar ifrån mig kortet på en restaurang eller bar än en webbutik när jag gått igenom ovanstånde checklista.

Ha det så kul med din nya leksak!
 
marcuslundmark; sa:
Hej!

Nu ska jag äntligen äntligen införskaffa en GPSMAP76S, från England, men jag skulle vilja ha lite tips var det är billigast och hur man betalar, är det säkert att betala med VISA eller hur går man tillväga?

MVH

/Marcus

Vill bara tipsa om en gratistjänst som man kan koppla till sitt kort om man har det i Föreningssparbanken, tjänsten heter Ecard. Det fungerar klockrent! Har använt det flera gånger för utlandsköp.

Kort sammanfattat kan man säga att banken (eller snarare du, via internetbanken) genererar ett kortnummer som läggs "ovanpå" ditt riktiga kortnummer. Butiken kan sen köra sin kontroll emot det genererade numret precis som vilket vanligt kort som helst, det fina är dock att man kan ställa in maxsumma som får dras samt att endast den första "förfrågaren" har rätt att dra pengar från kortet. Ingen förutom banken och du själv vet ditt riktiga kortnummer.

Mvh
/ Fenris
 
Många butiker använder sig också av Paypal (www.paypal.com) vilket fungerar utmärkt vid köp över internet. Dom drar pengarna från ditt Visa och skickar sedan pengarna till mottagaren.
 
Hej!
Om det nu är något värt med ett svar så här länge efter Din fråga så köpte jag av GPS Warehouse i december förra året. Väldigt bra och snabbt. Bra kommunikation och svar på olika frågor jag hade. Kan rekommenderas!
Jag har ett särskilt kort för e-handel. Till GPS Warehouse ringde jag in nummret - om det nu höjer säkerheten??
Rolf
 
Varför England?

Många har hygglo priser här i Sverige.
tex Erlandssons brygga och Hjertmans. Lär finns nån sida på internet med GPS-prisjämförelser.

Jag har kollat runte lite granna o det jag vill ha verkar i alla fall inte finnas billigare i England.
 
GPS Warehouse, UK

Jag kan bara instämma med många andra här på listan.

GPS Warehouse har en mycket proffsig och snabb service.
GpsW telefonservice gav mig all övrig info jag sökte, och de mailade en orderbekräftelse direkt samt ännu ett mail när mitt paket gått iväg med posten.

Jag betalade f ö med Föreningssparbankens e-kort.

För en Garmin Vista betalade jag ca 3350 kr + VAT, inkl frakt (februari 2003). Levererades på fem dagar (standard delivery).

/A.
 
Tackar för alla bra svar!

Det blev en GPSMAP76S från GPSWarehouse. Det tog 3 dagar tills jag hade den i min hand! Det är bra service. Jag betalade med VISA över nätet, funkade hur bra som helst!
 
Tog även jag å beställde en GPS från england.
Först skickade jag in en beställning på en
Vista hos:
http://www.globalpositioningsystems.co.uk
Men efter sådär 3dagar utan att fått någon orderbekräftelse så mailade jag dom.
Fick då veta att jag skulle faxa/maila bild på
mitt visa kort för ökad säkerhet.
INTE AKTUELLT!!!
Så jag avbröt köpet.

Tog därefter å la en beställning hos
GPS warehouse.
Dagen efter drogs pengarna.
Fick bekräftelse att ordern var skickad, och
vipps TVÅ!! dagar senare ramlade paketet ned på
posten.
Fantastisk leveranstid!
Det är väldigt få svenska företag som klarar
att leverera så snabbt.
Rekomenderar också http://www.gpsw.co.uk starkt.
 
Det borde fler företag göra!

flundval; sa:
Men efter sådär 3dagar utan att fått någon orderbekräftelse så mailade jag dom.
Fick då veta att jag skulle faxa/maila bild på
mitt visa kort för ökad säkerhet.
INTE AKTUELLT!!!
Klumpigt av dem att inte meddela dig men det visar åtminstone att de tar seriöst på säkerheten kring kortbetalningar och aktivt arbetar för att motverka bedrägerier vilket är utmärkt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Tärnan Billigare att köpa GPS i England. Nackdelar ??? Navigering 3
CyberJunkie Beställa GPS från England Navigering 1
thureb Skillnader på känslighet i spårregistrering mellan olika aktiviteter på GPS-klocka Garmin Fenix 3? Navigering 5
joanna En "no nonsense" GPS-klocka för en vänsterhänt med ynkliga handleder? Navigering 116
JohnWedin Lantmäteriets kartor till Gaia GPS Navigering 3
fyad Gps för inbyggnad i bil Navigering 7
Sewen Kartapp alperna Navigering 11
SamiHuutoniemi App med bra export av karta med GPS-spår Navigering 1
majjen Vad har hänt på gps-fronten? Vilken är "bäst" idag? Navigering 12
UAO Ny GPS eller Mobilen, hur tänker ni idag? Navigering 55
Lars H Hur få GPS-spår från InReach till dator? Navigering 4
SEHLBERG Karta till Garmin GPS. Navigering 0
hsp Råd för att lära sig anv Garmin GPS ladda ner gpx filers osv Navigering 4
Rune E iPhone GPS vid paddling Navigering 2
kennet_arvidsson Urusla GPS-er Navigering 114
greenjuice Slutet för Viewranger Navigering 34
MarkusF Ladda ner karta till Garmin GPS Navigering 15
vilseiskogen GPS-Klocka med blåtand från android? Navigering 6
gundj Stenålders GPS Garmin 60SCx Navigering 14
KlaraW Tips på GPS Navigering 10
SofiaFia Symbol på GPS? Navigering 5
Christoffer_123 Fråga ang. Garmin gps Navigering 6
HasseQ Vilken GPS skall jag ha ? Navigering 25
mile0003 Mest vettiga karta (GPS) Navigering 8
Oliver_swe GPS Med möjlighet att ladda med GPX-kartor Navigering 7
Galten Extremt simpel billig GPS Navigering 18
Lico GPS baserad paddel log? Navigering 3
Masmakkan Handhållen GPS Navigering 22
Lico GPS armband vs handhållen? Navigering 16
tobiasdr GPS-mottagning T-Rådhuset Navigering 3
Sebastian_b Gps med Europa led E6 Navigering 19
jordbrukaren Hur anger man GPS-koordinater, vilket format? Navigering 16
Brus-Nilsson GPS-karta med fornlämningar Navigering 3
Viktorious GPS-klocka Navigering 10
lyckhem Garmin GPS Klocka Navigering 8
Simme3000 Hitta koordinater från GPS på karta Navigering 3
avsl_22-07-26 Säkerhet till fjälls - val av GPS, Inreach, PLB, nödsändare Navigering 35
Edstroom Gps i fjällen Navigering 6
Materialaren Skapa vandringsrutter för fjälltur med Garmin GPS (Fenix) Navigering 4
aksello enklaste / batterisnålaste gps mottagaren, som kan lagra gpx tracks Navigering 31
Ode Åland med gps Navigering 4
jffoto Söker en gps med detaljerad karta Navigering 35
silly Garmin gps 64 st Navigering 27
joanc Minneskort Garmin gps Navigering 3
avslutad_230717 Ny GPS med kartfunktion Navigering 18
SamiHuutoniemi GPS tracker med lång batteritid Navigering 17
Nitsson Vilken iPhone app för topografisk karta / GPS? Navigering 29
Jorden runt GPS kopplad till Google Earth i datorn Navigering 9
Joakim.e Friluftskartam PRO från CD till GPS? Navigering 8
Joakim.e GPS för att geotagga foton Navigering 15

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.