Gps för inbyggnad i bil
- Trådstartare fyad
- Start datum
Ingen aning. Jag är illiterat på området. Såg att blaupunkt hade modeller som var förberedda för gps, dvs man kunde köpa usbminnen med kartor och program. Det verkar ju smidigt. Jag hade en bra gps på 90 talet men mkt har ju hänt sen dess om man säger så... Funderade länge på om man skulle ha en androidplatta (eventuellt jailbreakad och nån linuxdist på) som gps men det verkar mest bli sämre och dyrare. Dessutom massa lösa sladdar och skit inne i bilen, blivit allergisk mot det. Sladdriga hållare och kablar och skit. Så vill helst ha det fast monterat i panelen.Vill du ha en GPS med inbyggda kartor eller räcker det med en stereo med stor skärm och Android Auto eller Android OS installerat?
Vår ena bil har inbyggd GPS med egna kartor men jag har upptäckt att jag hellre navigerar med Google maps för den är snabbare på att uppdatera kartor och reagera på trafikstörningar.
Visa bilaga 41841
/M
Varför använder du GPS om du redan hittar...?Min gps har minneskort som jag kan uppdatera och byta ut. Jag ser ingen poäng att göra det för det är så sällan som min gps visar fel väg - dvs en omväg när jag själv vet både 1 och 2 vägar som är mycket snabbare och smidigare till slutdestinationen.
Den visar alltid fram till målet.
Ingen aning. Jag är illiterat på området. Såg att blaupunkt hade modeller som var förberedda för gps, dvs man kunde köpa usbminnen med kartor och program. Det verkar ju smidigt. Jag hade en bra gps på 90 talet men mkt har ju hänt sen dess om man säger så... Funderade länge på om man skulle ha en androidplatta (eventuellt jailbreakad och nån linuxdist på) som gps men det verkar mest bli sämre och dyrare. Dessutom massa lösa sladdar och skit inne i bilen, blivit allergisk mot det. Sladdriga hållare och kablar och skit. Så vill helst ha det fast monterat i panelen.
På telefonen tycker jag google maps är sådär bra faktiskt. Eller om det är kombinationen telefon+g maps.
Jag använder den oftast för att hitta på småvägarna på slutet mot destinationen.Varför använder du GPS om du redan hittar...?