Gore-tex vinst på 8000 kr

Hejsan!

Idag fick jag reda på att jag har vunnit den där Gore-Tex tävlingen där man får köpa valfria Gore-Tex kläder för 8000 spänn (det fanns en länk till tävligen från utsidan). Jag skulle behöva bra kläder för att åka skidor i alperna men det vore bra att kunna använda grejerna hemma också (alltså kanske bättre med en jacka+brallor i ställer för overall).

Vore tacksam för förslag på Gore-tex kläder och vart dom går att köpa. Naturkompaniet och Peak performance är två affärer i Stockholm som jag hört ska ha bra kläder. Några åsikter om dessa?

Tacksam för tips om kläder och affärer,
Magnus G

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Arc'teryx gör ju klart de bästa kläderna i GT, så kolla på Sasquatch/Tierrabutiken (www.sasquatch.se) på Vasagatan 19-21 annars är väl Sportkompaniet (www.sportkomp.se) på Kungsgatan 68 ett bra ställe.

Vad det gäller Peak så är väl det mera "modekläder" medans Arc'teryx/Haglöfs/Millet mm är mera gjorda för hård användning.

Hursomhelst kolla båda ovanstående butiker.

Grattis btw...

håller med ovanstående. Peak är mest ett modeplagg. har en drös med peakplagg hemma. de är jättesnygga men vill man använda dem i "verkligheten" märker man deras brister. ett råd är att du springer runt i flera butiker, pratar med olika försäljare och tar tid på dig innan du bestämmer dig. alla har nämligen olika preferenser/smak (vilket märks tydligt i forumet). skulle också vilja vinna...

Norröna Mammut

Det finns många bra tillverkare av Goretexkläder. Kolla också in Norröna och Mammut som du bör kunna hitta på de ovan nämnda affärerna. Jag tycker att goretex ventilerar dåligt och skulle därför välja en goretexjacka med bra ventilationsmöjligheter under armarna och gärna i sidorna. Se dig om ordentligt så att du får välsittande kläder. Grattis till vinsten.

Thure

Kanske du kan köpa andra produkter ur Gores sortiment?
Det finns ju en massa vansinnigt kul funktionskläder i såfall med betydligt mera andning om man nu tänkt syssla med något svettigt.

JL

Starkt jobbat Magnus! Visste inte att man kunde vinna nåt här på Utsidan (kanske för att jag aldrig kollar efter sånt), men hur tusan lyckades du vinna när du blev medlem på Utsidan igår???

För 8 glada laxar finns det en hel del att välja på när det gäller GTX. Börja med att fråga dig vad du ska använda grejorna till och välj sedan plagg som möter de krav dina aktiviteter ställer.

/ G

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips