goold kazoo eller never vinter???

hej jag ska köpa en säck som klarar ner mot nollan o som hellst inte väger över kilot. har tittat på North face gold kazoo och marmount never Winter för dom ligger i min prisklass. har nån erfarenhet av säckarna vore jag jätte tacksam för råd. även om andra så klart.

Roger

Har gold kazoo. Enbart gott att säga om den. Huvan på säcken är en favorit. Skön fluffig och varm säck. Enda nackdelen är att tyget nyper mot dragkedjan om man slarvar och drar lite fort. Men det gäller nog många sovsäckar. Rekommenderas varmt.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Har gold kazoo. Enbart gott att säga om den. Huvan på säcken är en favorit. Skön fluffig och varm säck. Enda nackdelen är att tyget nyper mot dragkedjan om man slarvar och drar lite fort. Men det gäller nog många sovsäckar. Rekommenderas varmt.

tackar för svaret den känns bra men det är alltid skönt att höra nån som provat.

verkar temp angivelsen stämma. ungefär alltså :) jag har bara hört bra om säcken så det lutar åt den, finns i alla fall ingen i samma prisklass xxl 1645 minus 25 %.

Det tycker jag.
Har spenderat några frostnätter i denna säck och det har gått bra. Upplevde dock vid ett par tillfällen att det kändes svalt i säcken mot ryggen (botten) sett. Använde då ett Exped Synmat 7 UL liggunderlag vilket inte isolerade så bra, så anledningen ligger nog där. Idag kör jag med ett SeaToSummit Comfort Plus och har inte upplevt någon kyla. Det liggunderlaget blev en rejäl uppgradering.

Det tycker jag.
Har spenderat några frostnätter i denna säck och det har gått bra. Upplevde dock vid ett par tillfällen att det kändes svalt i säcken mot ryggen (botten) sett. Använde då ett Exped Synmat 7 UL liggunderlag vilket inte isolerade så bra, så anledningen ligger nog där. Idag kör jag med ett SeaToSummit Comfort Plus och har inte upplevt någon kyla. Det liggunderlaget blev en rejäl uppgradering.

kanon då vet jag tack

Även jag har Gold Kazoo. Mycket nöjd.
Uppdaterade i år till ett varmare liggunderlag som gjorde susen, säcken värmer inte jättebra mot marken när den är tillplattad.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips