Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Någon som har koll på vad man kan använda av det som står till buds? Shelby hade inget. Nytaffeta var närmast men det är väl så ömtåligt. Helst några ggr mer vattentåligt vill man ha också.
Jag har ”lyckats” köpa tyg från Fjällräven även om det var några år sedan. Ett material jag funderar på sedan ett år tillbaka är Tyvek
Jag köpte en ”engångsoverall” som är rätt så slitstark för ca 120 SEK, så själva materialet (Tyvek) kan inte vara så dyrt. Men går det att köpa några meter?
Jag har en provbit. Lite svårt att dra slutsatser om 3x3 cm men det verkar precis så slitåligt som man vill ha. 600 mm vattenpelare är dock inte mycket. Iofs, på mitt tält ska det påstått vara ca 3000 mm och det blir ändå blött under en. Så egentligen skitsamma kanske. Golvet har man ändå mest för att hålla ohyra borta
Brune; sa:
Jag har ”lyckats” köpa tyg från Fjällräven även om det var några år sedan. Ett material jag funderar på sedan ett år tillbaka är Tyvek
Jag köpte en ”engångsoverall” som är rätt så slitstark för ca 120 SEK, så själva materialet (Tyvek) kan inte vara så dyrt. Men går det att köpa några meter?
Wow, bra affär. Jag hade en aning om den men den var väldigt djupt försjunken i glömska. Sinnesjukt dyrt golv skulle det bli i alla fall. Jag kommer att behöva 5-6 meter. Men varianten på 90g/kvadratmetern verkar ju klart intressant. Ska se om de skickar prover.
Tyvek blir skrynkligt. Jag använder min Tyvek overall som regnplagg vid cykelturer vid ”oväntat regn”, då overallen liggen i en liten påse i cykelväskan oavsett väder.