Golvbyte eller behandling??

Har ett Keron som är relativt gammalt men i utmärkt skick sånär som PU-beläggningen av golvet.
Den har lossnat i stort sett över hela ytan och är borta fläckvis.

Jag har fått pris från HB på golvbyte, och det var inte så ohemult alls.

Alternativen är ju att sy golv själv och byta. Det är antagligen hyfsat enkelt om man klipper det gamla något nedanför ursprungsskarven.

Jag tror ju inte att det funkar särkskilt bra att pu-belägga väven själv :), men kanske skulle det funka med nån annan behandling.

Idéer?

nytt golv

hade exakt samma broblem. Jag skickade upp mitt Keron 3 och fick nytt golv isytt. Det kostade mig 900 kr och då fick jag en ny tältpåse också... Tältet blev som nytt... Väl värda pengar...

Billigt

Jag har en bekants bekant som också skickat in sitt Hillebergs tält för golvbyte. Både han och jag som är sykunniga tyckte priset (också ca 900 SEK, även om det var 3-4 år sedan) var billigt, då bara att sprätta upp sömmarna till det uttjänta golvet måste ta flera timmar om man gör det själv.

Per Brune

Jo, just därför skulle jag aldrig göra så. Om jag mot förmodan skulle byta väv själv skulle jag skarva nedanfö den befintliga sömmen, eftersom innertältet säkert är känsligt att sprätta i samt att det bitvis är dragkedja att sy i.

En bra väv kostar säkert ett par hundringar bara den. PU på sprayburk finns ju, men inte sådan som man belägger nylonväv med :)!

Aktuellt

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips