Golvbyte eller behandling??

Har ett Keron som är relativt gammalt men i utmärkt skick sånär som PU-beläggningen av golvet.
Den har lossnat i stort sett över hela ytan och är borta fläckvis.

Jag har fått pris från HB på golvbyte, och det var inte så ohemult alls.

Alternativen är ju att sy golv själv och byta. Det är antagligen hyfsat enkelt om man klipper det gamla något nedanför ursprungsskarven.

Jag tror ju inte att det funkar särkskilt bra att pu-belägga väven själv :), men kanske skulle det funka med nån annan behandling.

Idéer?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
nytt golv

hade exakt samma broblem. Jag skickade upp mitt Keron 3 och fick nytt golv isytt. Det kostade mig 900 kr och då fick jag en ny tältpåse också... Tältet blev som nytt... Väl värda pengar...

Billigt

Jag har en bekants bekant som också skickat in sitt Hillebergs tält för golvbyte. Både han och jag som är sykunniga tyckte priset (också ca 900 SEK, även om det var 3-4 år sedan) var billigt, då bara att sprätta upp sömmarna till det uttjänta golvet måste ta flera timmar om man gör det själv.

Per Brune

Jo, just därför skulle jag aldrig göra så. Om jag mot förmodan skulle byta väv själv skulle jag skarva nedanfö den befintliga sömmen, eftersom innertältet säkert är känsligt att sprätta i samt att det bitvis är dragkedja att sy i.

En bra väv kostar säkert ett par hundringar bara den. PU på sprayburk finns ju, men inte sådan som man belägger nylonväv med :)!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips