Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Göteborg - Värnamo
- Trådstartare Lockby
- Start datum
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
jag har skrivit lite
Tja, det finns lite åsikter om utrustning o så på den sida jag skrev om sista cykelturen. Du är välkommen att dra iväg ett mail om du har frågor, saknar du utrustning så har jag det mesta som du kan hyra/köpa.
http://www.stray.nu
Lockby; sa:Har för avsikt att cykla sträckan Göteborg - Värnamo (Småland) i sommar.
Jag behöver nu tips på lämpliga kartor eller kanske rent av en bra rutt att ta på min färd. Även andra tips om lite längre cykelturer mottages tacksamt.
Tja, det finns lite åsikter om utrustning o så på den sida jag skrev om sista cykelturen. Du är välkommen att dra iväg ett mail om du har frågor, saknar du utrustning så har jag det mesta som du kan hyra/köpa.
http://www.stray.nu
156 funkar helt okej att cykla på. Inte så värst farligt med trafik även om den inte direkt är öde..
Har själv cyklat gbg-gislaved och då körde jag gbg-lerum-hällingsjö-kinna-svenljunga-tranemo-gislaved. Sen är det ju bara att fortsätta rv 27 hela vägen. Eller om man vill ha mindre trafik (vilket man nog vill ha där..) köra gislaved-anderstorp-kulltorp-hillerstorp-värnamo. Alternativt om gnosjö istället för kulltorp
[EDIT] Du har hela sträckan på Lantmäteriets Översiktskarta (Röda kartan) nummer 17 Göteborg. Rätt perfekt med gbg i ena hörnet och vmo i det andra typ.. [/EDIT]
//Daniel
[Ändrat av azog 2006-06-11 kl 14:45]
Har själv cyklat gbg-gislaved och då körde jag gbg-lerum-hällingsjö-kinna-svenljunga-tranemo-gislaved. Sen är det ju bara att fortsätta rv 27 hela vägen. Eller om man vill ha mindre trafik (vilket man nog vill ha där..) köra gislaved-anderstorp-kulltorp-hillerstorp-värnamo. Alternativt om gnosjö istället för kulltorp
[EDIT] Du har hela sträckan på Lantmäteriets Översiktskarta (Röda kartan) nummer 17 Göteborg. Rätt perfekt med gbg i ena hörnet och vmo i det andra typ.. [/EDIT]
//Daniel
[Ändrat av azog 2006-06-11 kl 14:45]
Ginstleden är ju trevlig.
Och sedan kan du vika av t ex i Varberg via Ullared och Smålands stenar till Värnamo.
Ett lite lugnare alternativ går via Falkenberg-Torup och väst och nord Bolmen.
Men Sverigeleden verkar kanske allra attraktivast på rutten Särö Kungsbacka Torestorp Överlida Gislaved Reftele Bredaryd Värnamo.
Thure
Och sedan kan du vika av t ex i Varberg via Ullared och Smålands stenar till Värnamo.
Ett lite lugnare alternativ går via Falkenberg-Torup och väst och nord Bolmen.
Men Sverigeleden verkar kanske allra attraktivast på rutten Särö Kungsbacka Torestorp Överlida Gislaved Reftele Bredaryd Värnamo.
Thure
Liten karta vinner
Jag vill rekommendera små kartor - så fort de blir stora går de sönder efter ett tag. Det går ganska lätt att med digitalkameran ta en bild av just den sträckning man behöver, sätta ihop/dela i photoshop, skriva ut på bra papper och sätta den i sin karthållare. Klickfix har flera smidiga modeller. Kan vara lite osäkert om det blir för blött bara...
Jag vill rekommendera små kartor - så fort de blir stora går de sönder efter ett tag. Det går ganska lätt att med digitalkameran ta en bild av just den sträckning man behöver, sätta ihop/dela i photoshop, skriva ut på bra papper och sätta den i sin karthållare. Klickfix har flera smidiga modeller. Kan vara lite osäkert om det blir för blött bara...
Re: Liten karta vinner
Den utskrivna kartan kan du antingen laminera eller sätta i en plastficka för bättre hållbarhet.
Andvänder du en vanlig bläckstråleskrivare och vanligt papper, så måste du vara mycket noggrann med att undvika fukt på utskriften.
/Niklas
kontinentcyklisten; sa:Jag vill rekommendera små kartor - så fort de blir stora går de sönder efter ett tag. Det går ganska lätt att med digitalkameran ta en bild av just den sträckning man behöver, sätta ihop/dela i photoshop, skriva ut på bra papper och sätta den i sin karthållare. Klickfix har flera smidiga modeller. Kan vara lite osäkert om det blir för blött bara...
Den utskrivna kartan kan du antingen laminera eller sätta i en plastficka för bättre hållbarhet.
Andvänder du en vanlig bläckstråleskrivare och vanligt papper, så måste du vara mycket noggrann med att undvika fukt på utskriften.
/Niklas
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg