Gösfiske på annat vis

Tjena!

Jag brukar, eller har alltid fiskat gös genom att bara sitta med tok-stora vobblers och trolla med båt fram & tillbaka, fram & tillbaka... Det börjar bli hur tråkigt som helt. Finns det någon som kan ge förslag på lite varianter av gösfiske, nå´t som är mer spännande?..
Jag har funderat på någon form av bottenmete?, nån som har erfarenhet av det?

Är tacksam för massor av svar!

//Mattias

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jamen.... nät?!? Är inte det bara till för yrkesfiske??.. Jag skulle självklart använda nät OM jag var tvungen att leva på fisket.

Det har fiskats med nät i den sjö där jag brukar fiska, och en sak ska jag säga dig.... Gösen försvann nästan helt. Det har tagit c:a 10 år innan den började komma tillbaka.... USCH!

mete med levande bete

Är effektift och super trevligt då man har tid att både snacka en massa samt grilla........

gör själv tafsar på ca 40cm med trekrok(ar) storlek 1
glidflöte som fixar 30 g blysänke.
massor med mört.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips