• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Göra nåt tufft!

Ursäkta om jag kapar tråden lite här, men jag har ett bra förslag!

Om man nu ska hitta på något riktigt jobbigt, så har jag och min polare en ide. Vi funderade på att starta typ ett VM i rådd! Om det finns folk som undrar vad rådd är, så är det något jobbigt, tugnt; att rådda! namnet kommer nog från scenbyggare som allmänt går under namnet råddare.

Hur som hels. I våran lilla segelbåt (IF) är det mesta råddigt. Vi tänkte dra det till sin spets och göra något RIKTIGT råddigt på båten. Ett förslag som låter helt otroligt jobbigt skulle vara att ordna ett bröllop på båten, naturligtvis under gång i kraftig blåst. Närvarande skulle vara, förutom brudpar: präst, två brudnäbbar, en best man och en brudtärna. Två pers i orkestern (måste ju ha brudvals) samt fyra anhöriga. Idén var att genomföra alla delar av bölloppet förutom den efterföljande festen. Det får ju finnas någon gräns. Just det, glömde han som ska filma hela eländet!

Tanken var sen att försöka få över brudparet på en uppmötande båt för vidare transport!

Allt skulle vara fingerat, alltså inget autentiskt bröllop! Dock med så korekta kläder som möjligt.
Skulle nog bli ganska ball på film!
Vad tror ni? Andra bra tips på roddiga situationer som kan genomföras på en liten segelbåt?
 
Martin,

varför lágger du inte upp en skarp bild frân din egen freeride? Din falska blygsamhet klär dig visserligen, men visst màste ditt hopp sett bra mycket läckrare ut án mesen pà bilden?
 
Malindo; sa:
varför lágger du inte upp en skarp bild frân din egen freeride?

Nja... jag var ju upptagen med att fundera på hur man gör när man landar, så jag kunde inte ta några bilder uppe i luften.

Jag hade i alla fall huvet åt rätt håll (uppåt) - inte som klåparen på bilden. Men skidorna var ungefär lika korsade.
[Ändrat av Nordesjö 2005-06-23 kl 10:02]
 
Högspänning

Om du vill göra nåt som verkligen svider så ska du pinka på ett elstängsel, he he!
Och då gärna ett som är anpassad till nån stor elak tjur. :)
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.