Göra egna cykelväskor

Jag undrar om det finns någon som vet var man kan köpa bra vattentätt slitstarkt material för att tillverka cykelväskor. Även dragkedjor. Det kanske till och med finns någon som har provat som kan ge lite tips?

Hej
Hur har du tänkt dig att göra väskorna? Någon speciell storlek? Berätta gärna det hade varit kul att höra. Jag var inne på de planerna men hade också problem med att hitta material så jag körde på Ortlieb istället. Dock hade jag behövt få tag på material för att sy en väska som kan placeras i den främre ramvinkeln där lite plats fortfarande finns kvar.. Jag håller utkik efter material, hittar jag något skriver jag en rad till om det.
Ha det!
Magnus

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Cykelväskor

Hej .

Du kan ringa till Seeme i Örebro dom har goretex, corduravävar, blixtlås m.m.
Tel. 019-611 79 82
Du kan även ringa Lundhags dom säljer lite tyger.

Klättermusen andas dyrbarhetsfaktor lång väg... Borde man inte kunna göra väskorna av vanlig tjock presenning (med lämplig förstärkning givetvis) istället så man får lite Ortlieb-stuk på dem. Det gör ju inget i vårt klimat om väskorna är helt vattentäta. Skall man däremot cykla i Afrika möglar kläderna...
Magnus

Göra egna cykelväskor.

Är inne på samma idé och jag har en mindre skinnsoffa som på vissa ställen tjänat ut. Den tänker jag använda till mina cykelväskor. Baksidan av ryggstödet är som nytt och räcker långt. Färgen är oxblod så det blir tjusiga väskor. Eller? Kanske du kan hitta någon gammal läderfotölg till ett billigt pris på ett överskottslager.
MVH! Sten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips