Globetrotter!!!

Eftersom min tyska är något rostig ( kan egentligen ingen tyska alls...) så har jag lite svårt att förstå det finstilta på globetrotter. Är det så att det bara går att betala med kort? Jag är sugen på att lägga en beställning men är lite skeptisk till att lämna ut kortnumret via nätet. Någon som har erfarenhet av att handla på Globetrotter? Kunde nämligen inte hitta den informationen jag sökte efter i något forum.

Tacksamm för svar!

Må väl

Stefan

Här är svaret!

Hej,

kopierade följande fr deras hemsida (www.globetrotter.de):

"Välkommen!
Med fem affärer i Hamburg, Berlin, Dresden, Frankfurt/Main och den stora postorder försäljningen, är vi det största företaget för friluftsutrustning i Tyskland.
Vi kan erbjuda dig 17.000 olika varor, alla slags artiklar från Alpinistutrustningtill Överlevnadsrådgivare. Om du nu paddlar, klättrar i berg, är ute på skidor, på snöskor eller till fots, hos oss hittar du alltid den rätta utrustningen. Kunniga medarbetare kommer att hjälpa dig tillrätta med utbudet och kan ge dig tips och tricks.

Vår Globetrotter Handbuch utkommer två gånger årligen som vår / sommar och som höst / vinter Katalog. Utöver nya grejor och den klassiska utrustningen på friluftsmarknaden finns det utförligt med information och tips i båda katalogerna.
Svenska Kunder har möjligheten att beställa och få hjälp per Telefon i Tyskland eller hos Globetrotter Ausrüstung i Danska Tønder.
Telefon: Danmark / 73 73 40 40
Fax: Danmark / 73 73 40 00
Eller via e-Mail gärna på svenska till order@globetrotter.de

Vilkor - speciellt för Sverige:

Din order måste ha ett värde av minst DM 100,00. Porto och förpackning blir beräknade med DM 30,00, om leveransens vikt underskrider 20 kg.

Allmänna villkor för EU-Länder (in english) se nedan!

Leveransen skickas från lagret i Hamburg 2 till 3 dagar efter beställningens ankomstdatum.

Vid betalning kan du välja mellan kreditkort och med postförskott , vi accepterar Eurocard/Mastercard, Visa och American Express. Vi hälsar dig välkommen - surfa gärna genom våra web-sidors! Skicka gärna dina kommentarer när som helst (och gärna på svenska!) - var med i vår nya Globetrotter online äventyr.

Tack för att du tittade på Globetrotter! "

(Du hittar denna text på 1:a sidan (alltså inte den allra första, utan den med en massa val om erbjudanden och produktkatalog etc, det finns en svensk flagga längst ner).)

Jag har inte shoppat på Globetrotter, det har däremot tjejen (som iofs bor i Tyskland). Hon är nöjd med service etc. Jag beställde katalogen, fördelen med Globetrotter är ju att de är så detaljerade. De skriver ut tillgängliga reservdelar etc, men man sparar nog inga pengar på att köpa från dem.

/Håkan

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tack så mycket för svaret, precis vad jag behövde veta. Har nämligen hittat ett par riktigt bra erbjudande på klätterbyxor av märket prana, kostar endast 30 DM så det blir nog att beställa ett par stycken.

Tack igen

Stefan

Funkar bra

Hej

Jag har beställt från Globetrotter ett flertal gånger. Senaste gången betalade jag med kort. Det har aldrig krånglat. Senaste tog det 48 timmar innan jag hade varorna utanför dörren.
Man kan göra jäkligt bra affärer, speciellt med sådana varor som Outside är grossist för i Sverige. Outside har ett enormt prispåslag som jag inte är villig att betala. Numer kollar jag alltid med Globetrotter innan jag ska handla.
Mvh Henrik, Mariestad

Har skickat iväg en beställning nu och hoppas bara att det blev rätt storlek? Billigt blev det med, deras "hot offers" sida verkar vara rena fyndstället...

Tack för hjälpen! Missade helt den svenska flaggan längst ner på sidan...

Må väl

Stefan

Gjorde en beställning för ett antal veckor sedan och det gick utmärkt. Dock har de just nu skickat ut den nya katalogen i Tyskland och det gjorde att det var väldigt långa svarstider på mail. Men de ringde upp och bad om ursäkt för detta och kompenserade sen det strul som blev när saker inte fanns och jag fick välja annat med fri frakt. Priserna på HotOffer är svårslagna, håller med!

Att surfa Globetrotter med http://world.altavista.com/
funkar hyfsat tycker jag. Bara att knappa in http://www.globetrotter.de i rutan, välja German to English och surfa på. De fattar inte ALLA fikonord men man kan gissa sig till resten. Rekommenderas!

Då har man fått sina prylar då. Tre par klätterbyxor blev det till priset av vad ett par skulle kosta i sverige. Det tog fem arbetsdagar att få varorna levererade och det får man väl anse vara helt okej. Lite märkligt är dock att jag inte fick någon orderbekräftelse. Fast det gjorde ju bara att jag blev glatt överraskad när jag kom hem igår och fann postorderlappen i brevinkastet :)

Kan varmt rekommendera globetrotter, gillar speciellt att det går att beställa mot postförskott.

Tack igen för era tips och råd.

Må väl
Stefan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips