Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ja, Bringnes är rätt! Porsangerhalvön bakom/under mig, Svaerholt och Kjaesdalen på andra sidan fjorden. Jag är på väg ned till Olderfjord innan en sista kort etapp till Nordkap.
kul! men asså det första havet du såg sen du startade! krazy. gick du in på svenska sidan vid sårjås?
ok nästa bild då,får se om jag behöver lägga till nå ledtrådar men bakom den exotiska lunchen syns ett nästan lika exotiskt berg,vad heter det?eller vilket berg står jag på?(som ger oerhört fin skidåkning)
Äsch, lika bra att jag säger att det är Möysalen du ser och du sitter på en av Snytindene/Snötindene, förmodligen topp 996. Tror det är sju Snötindtopper på rekka där.
ja møysalen stämmer bra!
magiskt fint område! &en av norges finaste hytter snytindhytta.
topp 991 på norgeskart.no,med en riktigt fin ränna rakt nedanför min hand.
nästa bild per!
Sjukt att jag bara varit där inne två gånger. Fantastiskt fina stugor som Vesterålen turlag håller igång i området också. De har som ambition att ha bastu på alla sina stugor.
Vilken topp ser vi här?
Jag bumpar tråden med en ledtråd:
Fjället jag står på är vid sidan av en dal där den kanske värsta olyckan av sitt slag i modern tid, i Norden, inträffade 1986.
I somras gjorde jag en solovandring genom naturreservatet Kvikkjokk-Kabla fjällurskog. En fin tur i landets mest orörda urskog och vidare upp på det ...
3 kommentarer
Med start I Vaisaluokta (båt från Ritsem) vandrade jag en del av Nordkalottleden till Sulitjelma i Norge. Därifrån gick jag söderut genom Junkerdals ...
1 kommentar
Ett stenkast från den italienska gränsen ligger den lilla rivieran. Kantonen Ticino packar en svårslagen mix av Alpernas berg och tropisk riviera, ...
2 kommentarer
”Jag vill inte åka hem”, sa Dana till kameran. ”Det är något med Sverige som är svårt. Jag kan inte förklara det.”
Jag gjorde de sista intervjuerna ...