Gissa positionen världen

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Toppen i fonden på bild nr 2 når väl över 3 000 m ö h.
Toppen vi närmar oss på första bilden är nästan 500 m lägre.

...och ett särskilt pris går till den som kan upplysa mig om vad "buttress", dvs ordagrant "strävpelare" (den sortens formation som syns på första bilden), heter på svenska som klätterterm :)

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Snälltåget – på räls till äventyret

Snälltåget – på räls till äventyret
Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Testa, lär och gör: Aktiviteterna på Outdoor festival

Testa, lär och gör: Aktiviteterna på Outdoor festival
"Äventyrspasset" ger tillgång till aktiviteter, clinics och föredrag över hela festivalområdet. Som Utsidan Plus-medlem får du passet gratis!
Nu har vi flyttat oss en bit, men var är vi?

Bilagor

• k55.jpg
    k55.jpg
    554.9 KB · Visningar: 131
Rätt, Anima Damnata på korsikanska. GR 20:s sydligaste etapp passerar strax invid foten av berget.
Jovisst, förlåt eventuella korsikaner som läser detta! Jag skulle väl bli kastad från Punta di l'Anima Damnata, om jag så slarvigt antydde att korsikanska var en italiensk dialekt. Skäms på mig.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.