Gissa positionen världen

Grovt mätt på google maps med tjocka fingrar är det fågelvägen ungefär lika långt från Stockholm där jag bor till Färöarna som till fotoplatsen.

Målet för vandringen var denna vackra utsikt.
Messenger_creation_c2361aec-162f-4822-8d2d-16595aa698d6.jpeg
 
Höyvika :)
(som jag uteslöt därför att det ligger LÄNGRE från Härjedalen än Centraleuropa; fast det beror ju lite på hur man räknar :))
 
Senast ändrad:
Visst är det Höyvika sett från Måtind på svindlande 408 meter över havet.

Och avståndet till centraleuropa är nog hårfint om det är längre eller kortare. Eller så tänker jag mig centraleuropa lite längre bort än vad det kanske ligger på riktigt... :)
 
Visst är det Höyvika sett från Måtind på svindlande 408 meter över havet.

Och avståndet till centraleuropa är nog hårfint om det är längre eller kortare. Eller så tänker jag mig centraleuropa lite längre bort än vad det kanske ligger på riktigt... :)
Jo, jag insåg att "Centraleuropa" är ett töjbart begrepp och redigerade inlägget :)
Jag kom dit på lite andra vägar än du och kände inte alls igen er lunchplats.
 
På väg från havsnivån upp till en topp på 1764 m ö h. Vyerna från toppen kommer vid behov som ledtrådar, annars som belöning :)
1707600619977.png
 
Var mest tur. Tyckte bilden kunde varit från Kroatien och jag har varit några dagar i Makarska och såg att det kunde vara den högsta toppen där. Hade mina senaste paraglider turer där för 12 år sen. Vägen upp var riktigt frustrerande, alla möten resulterade i backning och passering med små marginaler som ofta var problematiska.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Anders_sthlm Gissa Position Gotland Allmänt om friluftsliv 47
aronwidforss Gissa position - easy mode Allmänt om friluftsliv 8

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.