Gissa position

Ja, i Jämtland, en del av Sverige där jag har aldrig varit. Nästa bild, på vilket fjäll har jag och dimman stigit nu?
IMG_6280.JPG

Aktuellt

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I förra veckan la sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongsstarten.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”Som ett bibliotek – fast med frilufts- och sportutrustning”

I över 120 kommuner kan du låna friluftsutrustning hos Fritidsbanken – den prisbelönta föreningen som vill sänka trösklarna till naturen.

Springa, vandra, fascineras – redaktörens möte med platåberget

Utsidans redaktör Philipp spenderar en helg på Billingen, Västergötlands största platåberg och en av nyckelplatserna i Sveriges första UNESCO-geopark.
Fortsätter med bilder från höjder. Från vilket berg är bilden tagen?
Sämre väder var på ingående så utflykten blev lite kortare än tänkt.
IMG_0887.jpeg

Hmm, ni borde vara på väg upp på Kantberget om jag inte är fel ute. Ser ut som Ruohtesvagge där nere med Oarjep Ruohtesjiegna som tittar fram.

/ Stefan

Visst är det så. Vi skulle samtidigt reka hur Nijakvagge såg ut men det var fortfarande en del snö så passage där och eventuellt försök på topptur av Nijak dagen efter ströks. Så här såg det ut i andra änden av Oarjep Ruohtesjiegna på förmiddagen.
IMG_0821.jpeg

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips