Gissa position

Ja, det stämmer att det är vid Frippes fall / Kårsavagge.
Populär var menat relativt i det här fallet men jag borde uttryckt mig annorlunda. De gånger jag varit där har jag inte mött någon utan de flesta verkar rusa vidare på Kungsleden. Oavsett, en dalgång som rekommenderas att uppleva.

Ja, det stämmer att det är vid Frippes fall / Kårsavagge.
Populär var menat relativt i det här fallet men jag borde uttryckt mig annorlunda. De gånger jag varit där har jag inte mött någon utan de flesta verkar rusa vidare på Kungsleden. Oavsett, en dalgång som rekommenderas att uppleva.

Håller med om att Kårsavagge är fint och det är inte direkt motorvägstrafik där.

Din ledtråd gjorde det nästan för enkelt *L* om man får säga så.

Nåväl eftersom jag är upptagen i stort sett hela dagen vill jag inte att det ska bli paus i gissandet utan lämnar fältet fritt för den som vill lägga upp nästa bild (trodde väl aldrig att jag skulle avstå att lägga upp....)

En välbesökt topp som säkerligen har varit med här tidigare men som är högst aktuell. Åtminstone området i sig.
bild3.jpg

Ledtråd kanske är på sin plats? Man ser både Sverige och Norge i bilden ovan.
Jag står på den lägre toppen och bilden visar den högre toppen.
Området har nämnts i media senaste tiden.

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Sylarna är korrekt.

Glaciären har kollapsat vilket har uppmärksammats i media senaste dagarna, bland annat här:

Ibland får man en känsla som leder till rätt ställa utan att verkligen har varit där;)
och i gränstrakterna blir det ju inte enklare när onlinekartor bara visar en land...

Nu skall vi fortsätta med en ny (bara några veckor sedan) bild och den vanliga frågan: Var?
Gissa 0924.jpg

Som vanligt behövs ingen frågeteken när du svarar :)
Jag var på väg in i nationalparken från Pålnostugan, tyvärr blev vädret så (vind, låga moln och senare regn) att jag bestämmde mig att fortsätta ut ur parken på andra sidan redan nästa dagen - men jag tänkar att komma dit igen.

Ja, en sån där dalgång mot söder förde tankarna till norra Sverige, och jag mindes att du har vandrat norr om Torneträsk förut. Bealchanvaggi känner jag till mycket bra och den kunde det inte vara. Och så kom jag ihåg LRCs vandring från år 2013 och fick där bekräftat den rätta platsen.
Ny bild, vad heter sjön?
IMG_6984.JPG

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.