Gissa position

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Gråsjödörren var rätt varmt. Du har ”rört” dig i fel riktning. En Hund kan led dig på rätt spår..
Hundshögen och därmed dalen vid dörrsjöarna borde vara för långt borta ifall Gråsjödörren var varm.
Efterssom jag inte kan någonting om hundar, och tyvärr är dålig på gåtor (men det finns garanterat personer här som är bättre på det än jag), så gissar jag på att bilden är tagen vid norra änden av dunsjön.
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Hundshögen och därmed dalen vid dörrsjöarna borde vara för långt borta ifall Gråsjödörren var varm.
Efterssom jag inte kan någonting om hundar, och tyvärr är dålig på gåtor (men det finns garanterat personer här som är bättre på det än jag), så gissar jag på att bilden är tagen vid norra änden av dunsjön.
Du resonerar klokt och ÄR bra på gåtor. Jag är lite snäll nu. Hundshögen och dalen vid Dörrsjöarna är rätt! Men kan du dra till med en gissning vart jag var när jag knäppte kortet?
 
Du resonerar klokt och ÄR bra på gåtor. Jag är lite snäll nu. Hundshögen och dalen vid Dörrsjöarna är rätt! Men kan du dra till med en gissning vart jag var när jag knäppte kortet?
Pjuh! :)
Norra änden av Hån skulle kunna passa in tror jag. På bilden finns edt en del växtlighet på bergen till höger, och det ser ut att vara en del växtlighet vid falkfångarfjället på kartan.

Oavsett om bilden är tagen vid Hån eller ej vill jag utforska oviksfjällen mer känner jag :)
 
Dörrsjöarna är verkligen spektakulära med alla åsar. Väldigt vackert där. Nu skrev jag att fotot var taget i NV riktning. Så jag var inte vid Hån. Jag befann mig vid den södra Dörrsjöloken. Till vänster i bild ser ni sluttningen av Hundshögen. I mitten Bodfjället.

Jonity, scenen är din!
 
Dörrsjöarna är verkligen spektakulära med alla åsar. Väldigt vackert där. Nu skrev jag att fotot var taget i NV riktning. Så jag var inte vid Hån. Jag befann mig vid den södra Dörrsjöloken. Till vänster i bild ser ni sluttningen av Hundshögen. I mitten Bodfjället.

Jonity, scenen är din!
Jag kan inte förneka att bodsjön är mer västligt belägen än Hån. Själv har jag bara gått runt Hundshögen på höjd, inte varit på andra sidan dörrsjöarna. Det kanske blir ett äventyr för i sommar.

Tackar! :)

Nå. Vart är bilden nedan tagen (jag behöver uppenbarligen lära mig att beskära bilder för övrigt..).
 

Bilagor

  • Bild till utsidan.jpg
    2.4 MB · Visningar: 171
Senast ändrad:
Jag kan inte förneka att bodsjön är mer västligt belägen än Hån. Själv har jag bara gått runt Hundshögen på höjd, inte varit på andra sidan dörrsjöarna. Det kanske blir ett äventyr för i sommar.

Tackar! :)

Nå. Vart är bilden nedan tagen (jag behöver uppenbarligen lära mig att beskära bilder för övrigt..).
Du står på Vålåvalen och fotar mot norra delen av Smällhögarna?
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.