Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hundshögen och därmed dalen vid dörrsjöarna borde vara för långt borta ifall Gråsjödörren var varm.
Efterssom jag inte kan någonting om hundar, och tyvärr är dålig på gåtor (men det finns garanterat personer här som är bättre på det än jag), så gissar jag på att bilden är tagen vid norra änden av dunsjön.
Hundshögen och därmed dalen vid dörrsjöarna borde vara för långt borta ifall Gråsjödörren var varm.
Efterssom jag inte kan någonting om hundar, och tyvärr är dålig på gåtor (men det finns garanterat personer här som är bättre på det än jag), så gissar jag på att bilden är tagen vid norra änden av dunsjön.
Du resonerar klokt och ÄR bra på gåtor. Jag är lite snäll nu. Hundshögen och dalen vid Dörrsjöarna är rätt! Men kan du dra till med en gissning vart jag var när jag knäppte kortet?
Du resonerar klokt och ÄR bra på gåtor. Jag är lite snäll nu. Hundshögen och dalen vid Dörrsjöarna är rätt! Men kan du dra till med en gissning vart jag var när jag knäppte kortet?
Pjuh!
Norra änden av Hån skulle kunna passa in tror jag. På bilden finns edt en del växtlighet på bergen till höger, och det ser ut att vara en del växtlighet vid falkfångarfjället på kartan.
Oavsett om bilden är tagen vid Hån eller ej vill jag utforska oviksfjällen mer känner jag
Dörrsjöarna är verkligen spektakulära med alla åsar. Väldigt vackert där. Nu skrev jag att fotot var taget i NV riktning. Så jag var inte vid Hån. Jag befann mig vid den södra Dörrsjöloken. Till vänster i bild ser ni sluttningen av Hundshögen. I mitten Bodfjället.
Dörrsjöarna är verkligen spektakulära med alla åsar. Väldigt vackert där. Nu skrev jag att fotot var taget i NV riktning. Så jag var inte vid Hån. Jag befann mig vid den södra Dörrsjöloken. Till vänster i bild ser ni sluttningen av Hundshögen. I mitten Bodfjället.
Jag kan inte förneka att bodsjön är mer västligt belägen än Hån. Själv har jag bara gått runt Hundshögen på höjd, inte varit på andra sidan dörrsjöarna. Det kanske blir ett äventyr för i sommar.
Tackar!
Nå. Vart är bilden nedan tagen (jag behöver uppenbarligen lära mig att beskära bilder för övrigt..).
Jag kan inte förneka att bodsjön är mer västligt belägen än Hån. Själv har jag bara gått runt Hundshögen på höjd, inte varit på andra sidan dörrsjöarna. Det kanske blir ett äventyr för i sommar.
Tackar!
Nå. Vart är bilden nedan tagen (jag behöver uppenbarligen lära mig att beskära bilder för övrigt..).
Känslan av att skida ut bland Svalbards till synes ändlösa glaciärer med en maximalt lastad pulka är svårslagen. Expeditionen sträckte sig över 600 ...
Claes Grundsten är främst förknippad med sina storskaliga landskapsfotografier. I Sarek – en biografi lyser dock de glättiga panoramabilderna med ...
3 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer