Gissa position

När vi nu vet att fotot är taget i ett annat land kanske vi avslutar gissningarna på den bilden så kan han lägga in ett annat foto som är beläget inom landets gränser.

Eller så bestämmer vi oss för nya gränser. Norden, Europa, Jorden. Jag röstar för det sistnämda. Bara bra att öka svårighetsgraden lite.
 
Jag visste tyvärr inte att det inte var ok med bilder från Norge, såg ingenting i första inlägget så tänkte att det var bara att köra på, men nu vet jag!

Precis som @wienerbröd gissade så är det Vomtinden och fotot är taget i Stubblidalen.
 
Eller så bestämmer vi oss för nya gränser. Norden, Europa, Jorden. Jag röstar för det sistnämda. Bara bra att öka svårighetsgraden lite.

Tycker det låter jättekul med en ny tråd, Gissa position världen! Skapa gärna den @zebulah ! Själv är jag alldeles för insnöad på just svenska fjällen, och jag prioriterar att lägga nästan all semesterkassa på resande dit hellre än ut i världen. Jag är tämligen ointresserad av vandring någon annanstans alls, ska sägas. Så jag uppskattar att det finns en sån här tråd där en svenskafjällnörd som jag är hemma.

Jag röstar för att vi håller den här tråden till Sverige som den varit i 1516 inlägg (med några undantag där någon gjort fel, inkl jag själv, för ja till grannlandet har jag tagit mig). Det är ändå rätt fantastiskt att den är så lång och nästan bara inom Sverige.

Tråden tycks också ha fokus på fjällvärlden - till skillnad från Gissa position Stockholms län etc. Det är också outtalat.

Kanske vill vi att det görs ett tillägg överst i första inlägget i så fall..? Det är svårt för nya medlemmar att veta.
 
Tycker man kan skriva ned reglerna i första inlägget.

Jag tycker det skulle vara roligt med en tråd som gäller norden eller hela världen men det går ju att starta en sådan tråd.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.