Gissa position

Toppen vi ser på första bilden är förstås inte själva toppen utan bara den östra utlöparen på ett fjäll namngivet efter en sjö.

Underbart. Kul att ha gissat rätt igen. Här kommer en bild från höstetid. Vart är den tagen?

Bilagor

• särvfjället_125658[143].jpg
    särvfjället_125658[143].jpg
    4.5 MB · Visningar: 202
Underbart. Kul att ha gissat rätt igen. Här kommer en bild från höstetid. Vart är den tagen?
Om det inte är ett avsiktligt villospår :) så råkade tyvärr platsen stå tydligt angiven i filnamnet under bilden. Jag kan ju i alla fall gissa på vädersträck. Gissar att det är taget från Särvfjället åt sydost med Orrstädjan mitt i bild? Är det rätt så får du gärna lägga upp en bild till.

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Om det inte är ett avsiktligt villospår :) så råkade tyvärr platsen stå tydligt angiven i filnamnet under bilden. Jag kan ju i alla fall gissa på vädersträck. Gissar att det är taget från Särvfjället åt sydost med Orrstädjan mitt i bild? Är det rätt så får du gärna lägga upp en bild till.
Haha. Jag önskar att det hade varit ett villospår, men tyvärr var det en trött hjärna inblandad som förstörde det. Tack för att du ger mig chansen igen : )

Vart står fotografen?

Bilagor

• P1010882.JPG
    P1010882.JPG
    7 MB · Visningar: 312
För att få upp farten lite, en halvgissning: Välmarkerad men ej så uppgången led söder om Tjulträsk: Är fotot taget från Lapplandsleden? Och i så fall en del där det är ny sträckning, inte en tidigare vältrampad stig?

För att få upp farten lite, en halvgissning: Välmarkerad men ej så uppgången led söder om Tjulträsk: Är fotot taget från Lapplandsleden? Och i så fall en del där det är ny sträckning, inte en tidigare vältrampad stig?
Nu har vi kommit lite för långt söderut. Men det stämmer att bilden är tagen på en (eller 100 meter vid sidan av) välmarkerad, men ej så uppgången led.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.