Gissa position

Jag har svårt att få ihop dina ledtrådar. Vi ska söderut från Salvikåtan (alt. Tjulträsket) och nordväst från Tjuvtjärnen (alt. Biellojaure). Är det rätt uppfattat?

Påminner mig om platån norr om Tjulträsk, kameran riktad mot söder. Nära Salvikåtan kanske?
För att få upp farten lite, en halvgissning: Välmarkerad men ej så uppgången led söder om Tjulträsk: Är fotot taget från Lapplandsleden? Och i så fall en del där det är ny sträckning, inte en tidigare vältrampad stig?
Vid leden norr om Biellojaure? Någonstans ovanför Tjuvtjärnen?
Jag har svårt att få ihop dina ledtrådar. Vi ska söderut från Salvikåtan (alt. Tjulträsket) och nordväst från Tjuvtjärnen (alt. Biellojaure). Är det rätt uppfattat?

Nu blir det många svar till många samtidigt, men jag har tyvärr vilselett er insåg jag efter swifts inlägg. Jag tittade inte tillräckligt noggrant på kartan :(

Platsen ligger nästan rakt västerut från tjulträsk, inte söder såsom jag skrev i tidigare inlägg. Möjligtvis något söderut från salvikåtan, men huvudsakligen rakt västerut.

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Javisst! Nu är vi framme. Nästa bild.

"Söder om Tjulträsk"-ledtråden var inte helt bra för att gissa den platsen, men till slut kom vi fram till målet!

Var ligger den här sandstranden? Ledtråd: Det är inte något av Tjulträsken.

gpmw102.jpg

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.