Gissa position

Ser bekant ut men ingenting som jag lyckas placera, får gissa att vi är söder om Singistugan.
Nej, vi är norr om Singistugan. Här ännu en bild:
IMG_3799.JPG

Hmm, en rösad sommarled utan vinterkryss, norr om Singi. Finns inte mycket att välja mellan då. Jag tror att vi på din första bild ser fjället Suorivárri, 1162 m högt. I så fall kan det vara Siellacohkka till höger på din sista bild.

Hmm, en rösad sommarled utan vinterkryss, norr om Singi. Finns inte mycket att välja mellan då. Jag tror att vi på din första bild ser fjället Suorivárri, 1162 m högt. I så fall kan det vara Siellacohkka till höger på din sista bild.
Suorivarri är rätt svar. Och visst är det Siellacohkka till höger på den sista bilden. Jag såg förresten högar av stålstolpar med röda kryss på marken längs leden, kanske skall leden bli vintermarkerad i framtiden?
Nästa bild var så god!

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.