Gissa position

Tackar! Försöker med en ny fråga. Vad är kortet taget och vad föreställer motivet? Helst korrekt svar på båda (även om jag är osäker på det senare). Mvh/RN
Fjäll.jpg

Fin tavla! Jag gissar också att den visar Abisko nationalpark med Kieron och Tjåmunas i bakgrunden. Var den kan hänga har jag ingen aning om, får gissa på i baren på turiststationen i Abisko. :)

Tack! Då fick jag veta svaret på vad motivet på tavlan föreställer.
Nu återstår vart tavlan hänger för att få 100% rätt. Ledtråd: Uppe på en höjd dit man kan klättra via en säkrad klätterled.

Då har jag ingen aning men måste ändå slänga iväg en gissning på Funäsdalen. Där kan man gå en ganska kul via ferrata och sedan kliva in i toppstugan.

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Storulvån är där tavlan hänger, strax intill där klätterleden från källaren upp till fikahyllan slutar.
Därmed två stycken som först bidragit till helt korrekt svar, nilssa och NikkasLP. Först till kvarn får bidra med ny fråga.
Mvh RN

Storulvån är där tavlan hänger, strax intill där klätterleden från källaren upp till fikahyllan slutar.
Därmed två stycken som först bidragit till helt korrekt svar, nilssa och NikkasLP. Först till kvarn får bidra med ny fråga.
Mvh RN
Haha, det var klurigt! Ta den du om du vill Nilssa, annars kan jag leta upp något senare!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.