Gissa position

ännu en ledtrådsbild,men ja söker namnet på fjället på första bilden,eller namnet på sjön lika gärna eller på nån av alla hästar i byn. fotot taget 20maj men nu har isen på sjön gått, men fortfarande fin skidåkning och det kommer det vara fram till juni, i alla fall lite norr om där bilden är tagen.

Bilagor

• 20220510_183706.jpg
    20220510_183706.jpg
    2.3 MB · Visningar: 112
skamlöst lägger jag ut en bild igen efter några dagars väntan.

på vilken ö tältade jag&min älskare& min bror&hunden skarja på den 20 april i år?

Bilagor

• 20220520_083423.jpg
    20220520_083423.jpg
    4.2 MB · Visningar: 107

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
nä ön ligger inte i ånnsjön, en ledtråd är att ön inte är en ö men heter ö. en ofta besökt ö.
en till bild fr samma ö samma tältplats.men vad heter ön?

Bilagor

• 20220520_101429.jpg
    20220520_101429.jpg
    3.4 MB · Visningar: 114
ok mer ledtrådar,ön ligger på samma breddgrad som sjön i förra gissningen,&ön är ingen ö i stikt bemärkelse,&fjällen i bakgrunden på bilderna är mycket välbesökta&utbyggda.

Jag hittar ingenting på samma breddgrad. Men om du händelsevis menar längdgrad så finns det fler alternativ en bit söderut.

rödön är rätt! oviksfjällen på andra sidan storsjön. väldigt fina tältplatser&känsla av fjäll&vidder trots bara en halvtimmas cykling från en stor stad.
nästa bild driatic!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.