Gissa position

Fick problem med den dator jag har mina fjällbilder på precis när jag hade valt en bild.:(
Men den fanns även på en annan harddisk.:)
Som vanligt: Var?
Gissa0720.jpg

Hoppas ni klarar det, och jag klarar att fixa min dator...

Henning

Tror det är där man går upp i Unna Raiddavágge, alltså efter bron över Vistasjåkka där man får korsa 3 eller 4 vattendrag. Det finns ett plant område efter man korsat vattendragen.

Även en helt fel gissning kan ju vara liten hjälp. ;)
Du har gissat på fel området men på rätt län...
Vi är i Norrbotten men en bit längre söderut.

Och jag kan berätta att min dator funkar igen som vanligt, efter en liten stund var felen bort...

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Nej, inte där heller. Nu skall vi norrut igen...
Dags för en ledtråd?
Den nämaste markerade sommarled är drygt två mil fågelvägen bort.

En åtminstone lite större sjö två mil från närmaste markerad led ... Västra Padjelanta kanske? Nordvästra stranden av Vastenjaure? Utloppet från Baktegiesjjavrasj?

Frågetecken behövs inte, din svar är helt korrekt.
Tänkte vandra där denna år igen, men.... Kannske nästa år utan corona och med mindre snö.

Läckert foto, borde vara taget i nordvästlig riktning. Tycker mig se skog på de lägre partierna av horisonten. Jag gissar på Skedbrofjället och att du i så fall övernattar vid Skedbrostugan i Härjedalen.

Tack. Alldeles rätt :)
Ett fint fjäll, lätt och snabbt att ta sig upp, med otrolig 360 graders utsikt över Rogen och mot Femundsmarka.
Nästa bild!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.