Gissa position

Bilagor

• Vaellus 2009 769.jpg
    Vaellus 2009 769.jpg
    72.3 KB · Visningar: 393
...det måste ju vara plåtat från Flatruet och fjällen i fonden ser ut som Härjångsfjällen.

Helt riktigt att det är fotat från Flatruetvägen men fjällen i fonden är inte Härjångsfjällen utan Anåfjället. 180 grader fel, men givet att Flatruet är identifierat är det trivialt att hitta fram till rätt fjäll så svaret duger bra.

Varsågod, nästa bild.

Ajdå, fort och fel. När jag såg vägen fick jag enbart en riktning i huvudet... Får skaffa en ny telefon med större skärm ;)

Jag tar stafettpinnen i alla fall, vad heter sjön närmast i bilden?

Calle

Bilagor

• IMGF_245.jpg
    IMGF_245.jpg
    115.8 KB · Visningar: 540

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
En ledtråd. Gåtans bild (#14261) är tagen på kvällen. Efterföljande morgon var sikten minst sagt sämre. "Vilken bro skymtas i diset?" är då en annan men likvärdig formulering av gåtan.

Bilagor

• fgdfghkjwer.jpg
    fgdfghkjwer.jpg
    38.7 KB · Visningar: 372

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.