Gissa position

Jag tror att KJ var en och en halv timme för tidig med sin gissning igår ;)

Exakt så. Det är alltså Mansjön som efterfrågas, bifogar en bild från andra ändan av sjön med lite mer fjällformationer i bakgrunden, Manshögarna och Sockertoppen.

Varsågod nästa bild!

Calle

Bilagor

• IMGF_244.jpg
    IMGF_244.jpg
    130.7 KB · Visningar: 376
Jag känner inte alls igen mig, vilket betyder att vi kan vara kvar i västra Jämtland. Kanske ser vi Gråsjön i förgrunden och Kallsjön där bakom?

Jag känner inte alls igen mig, vilket betyder att vi kan vara kvar i västra Jämtland. Kanske ser vi Gråsjön i förgrunden och Kallsjön där bakom?

Stämmer alldeles utmärkt!

Jag kapade bort Åreskutan som ligger som en signalfyr i bakgrunden precis ovanför Kallsjön och tänkte att det inte skulle bli alltför enkelt - men jag kanske skulle startat utan Kallsjön också...

Stämmer alldeles utmärkt!

Jag kapade bort Åreskutan som ligger som en signalfyr i bakgrunden precis ovanför Kallsjön och tänkte att det inte skulle bli alltför enkelt - men jag kanske skulle startat utan Kallsjön också...

Äsch, jag tycker bilden var alldeles lagom svår! Nu byter vi miljö. Var är vi och vad ser vi?

Bilagor

• Foto0008.jpg
    Foto0008.jpg
    44.1 KB · Visningar: 510

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Ja, den där kristallklara morgonstunden, som man önskar aldrig skulle sluta, men är snart förbi!
Något liknande hade vi här, frågan är förstsås, var?

Bilagor

• Sieppaa2.JPG
    Sieppaa2.JPG
    92.5 KB · Visningar: 436
Frugan tycker att det ser ut som Sarvesvagge västerut från en position nära Tielmasjön (Dielmajavrasj). Snöfältet ovanför tältet skulle då vara sydänden av Niejdariehpvagge.

Mycket som stämmer med övre Vistasvagge, men jag får inte riktigt ihop det. Gissningen får dock bli det, fotat från nån platå i Unna Vistasvagges mynning mot huvuddalen.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.